|
StatutTeza a fost susţinută pe 10 aprilie 2009 în CSSşi aprobată de CNAA pe 18 iunie 2009 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.015.3:159.923 (043.3)
|
În lucrare este teoretic şi experimental demonstrat că toleranţa prezintă o formaţiune de personalitate integră, multilaterală, care corelează cu sfera intelectuală, emoţională, motivaţională, comportamentală şi cu un şir de caracteristici ale personalităţii adolescenţilor.
În scopul formării toleranţei ca trăsătură de personalitate la adolescenţi a fost elaborat şi realizat un program psihologo-pedagogic complex, care presupune includerea elevilor într-o activitate special organizată, ce stimulează interacţiunea lor nonviolentă, colaborarea în soluţionarea problemelor în grup, acceptarea ideilor despre valoarea diversităţii universului, intercompletarea culturilor, opiniilor şi concepţiilor, orientată spre dezvoltarea laturilor de personalitate raţională, motivaţională, volitivă, emoţională şi comportamentală.
Programul include un training socio-psihologic de dezvoltare a personalităţii adolescenţilor şi un ciclu de seminare pentru pedagogi, orientat spre crearea unui mediu instructiv-educativ tolerant, ce prevede realizarea de către pedagogi a principiilor pedagogiei nonviolente şi interacţiunii tolerante cu elevii.
În examinare [4] :
Arhiva tezelor: