|
StatutTeza a fost susţinută pe 23 aprilie 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 iulie 2010 Autoreferat![]() |
Tema: Fundamentele pedagogice ale dezvoltării teoriei şi metodologiei curriculumului. Contribuţia lui John Dewey Structura tezei: Introducere, patru capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie care se constituie din 162 surse, 21 anexe, 160 de pagini al textului de bază. Rezultatele se regăsesc în 8 articole publicate în reviste ştiinţifice.
Scopul cercetării constă în identificarea şi analiza valorilor ştiinţifice ale lui John Dewey din perspectiva evoluţiei teoriei şi metodologiei curriculumului.
Obiectivele cercetării: analiza retrospectivă a cercetărilor şi studiilor referitoare la opera ştiinţifică a lui John Dewey; identificarea criteriilor şi instrumentarului de selecţie şi analiză a operei ştiinţifice a lui John Dewey; evidenţierea sistemului de valori ştiinţifice în opera lui John Dewey din perspectiva semnificaţiei acestora în construirea unei noi paradigme curriculare; argumentarea conceptelor definite şi utilizate de John Dewey la nivelul unor modele epistemologice deschise; fundamentarea semnificaţiei valorilor ştiinţifice ale lui John Dewey cu privire la dezvoltarea teoriei şi metodologiei curriculumului; argumentarea mecanismelor de aplicare a ideilor inovatoare şi a celor cu potenţial nevalorificat ale lui John Dewey în practica proiectării şi implementării curriculumul în etapa actuală.
Noutatea ştiinţifică a cercetării constă în fundamentarea valorilor ştiinţifice ale lui John Dewey, identificarea şi interpretarea conceptelor care au anticipat paradigma curriculumului postmodern, stabilirea interconexiunii dintre paradigmă şi teoria curriculară.
Valoarea ştiinţifică a cercetării constă în: fundamentarea ştiinţifică a metodelor de analiză a valorilor ştiinţifice produse de J. Dewey; analiza de pe poziţii postmoderniste a abordărilor, ideilor, conceptelor care au anticipat apariţia paradigmei curriculumului ; argumentarea strategiilor de aplicare a ideilor lui John Dewey în teoria şi practica educaţională actuală.
Valoarea practică a cercetării constă în posibilitatea aplicării rezultatelor ştiinţifice obţinute în dezvoltarea paradigmei curriculumului în plan teoretic, metodologic şi praxiologic.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: