|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 octombrie 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 decembrie 2010 Autoreferat![]() |
Structura tezei Introducere, 3 capitole, concluzii, recomandări practice, bibliografie - 226 surse citate, 208 pagini, 18 tabele, 55 figuri. Rezultatele obţinute sunt publicate în 12 lucrări ştiinţifice.
Scopul cercetării constă în eficientizarea procesului de instruire a elevilor din ciclul liceal la disciplina „educaţie fizică” prin aplicarea strategiilor didactice contemporane.
Obiectivele tezei sunt: analiza teoriei şi practicii educaţiei fizice cu privire la eficientizarea procesului de instruire în baza strategiilor didactice moderne de instruire; aprecierea nivelului iniţial de pregătire a elevilor din învăţământul liceal în aspect psihomotor şi cognitiv; elaborarea programei (modelelor) de utilizare a strategiilor didactice în cadrul procesului instructiv-educativ de educaţie fizică la nivelul învăţământului liceal şi argumentarea experimentală a eficacităţii aplicării strategiilor didactice contemporane în scopul eficientizării procesului educaţional din cadrul disciplinei „Educaţie fizică” în treapta liceală.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică este determinată de elaborarea metodicii de aplicare a strategiilor didactice contemporane în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu eleviii treptei liceale pe parcursul unui an şcolar.
Semnificaţia teoretică constă în întemeierea ştiinţifică şi analitică a pregătirii fizice, a însuşirii deprinderilor şi priceperilor motrice specifice unor ramuri sportive, a cunoştinţelor teoretice şi atitudinilor manifestate în timpul lecţiei de educaţie fizică la elevii ciclului liceal (clasa a IX-a). Elaborarea unei programe ce include modul de aplicare a strategiilor didactice contemporane pe parcursul unui an şcolar la disciplina educaţie fizică.
Valoarea aplicativă constă în faptul că rezultatele cercetărilor pot fi folosite cu succes în cadrul lecţiilor de educaţie fizică în scopul eficientizării procesului instructiv-educativ, precum şi pentru sporirea interesului elevilor faţă de disciplina “Educaţia fizică”. Datele experimentale acumulate pot fi aplicate în cadrul disciplinelor de învăţămînt de profil specializat şi psihopedagogice ale instituţiilor de educaţie fizică şi sport.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice Rezultatele cercetării au fost aprobate şi implementate în procesul educaţional la disciplina „Educaţie fizică” în cadrul Colegiului Naţional „Costache Negri” precum şi în cadrul colegiilor şi liceelor din judeţele: Galaţi, Focşani, Brăila, Bacău şi Iaşi.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: