|
StatutTeza a fost susţinută pe 18 martie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 12 mai 2011 Autoreferat![]() |
Teza este structurată din introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 160 de titluri, 38 anexe, 144 pagini de text de bază, 25 figuri, 6 tabele, 6 formule.
Rezultatele obţinute sunt publicate în 13 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu al tezei îl consituie marketingul societal ca componentă a RSC. Scopul şi obiectivele lucrării constau în studierea aspectelor socio-economice ale teoriei marketingului societal, a tendinţelor dezvoltării acestuia pe plan mondial, a factorilor ce determină aceste tendinţe în evaluarea condiţiilor create în Republica Moldova, precum şi determinarea impactului lor asupra durabilităţii dezvoltării afacerii.
Noutatea ştiinţifică a lucrării constă în: concretizarea noţiunilor de marketing societal şi RSC ca părţi indispensabile ale societăţii contemporane; analiza tendinţelor practicilor societale la nivel mondial şi compatibilitatea acestora cu scopurile diverselor părţi interesate; evaluarea condiţiilor mediului de afaceri autohton şi impactul acestora asupra desfăşurării practicilor de marketing societal; evaluarea RSC în Republica Moldova; stabilirea gradului de sensibilitate a consumatorului autohton faţă de practicile RSC; elaborarea unui model socio-competitiv de sinteză cu privire la RSC asupra durabilităţii dezvoltării; elaborarea unui complex de măsuri privind promovarea marketingului societal la nivelul subiecţilor economici.
Importanţa teoretică şi valoarea aplicativă a cercetării constă în evidenţierea necesităţii aplicării marketingului societal de către subiecţii economici. Utilizarea concluziilor şi propunerilor din teză vor contribui la perfecţonarea cadrului legislativ cu privire la protecţia consumatorilor, producătorilor, cu privire la filantropie şi actele de binefacere.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice constă în încercarea de a aduce o valoare teoretică
asupra fundamentării deciziei de implementare a strategiei marketingului societal la nivelul
managementului superior al firmelor de afaceri, strategie ce s-ar solda cu îmbunătăţirea
indicatorilor financiari şi cu obţinerea de avantaje reputaţionale. Simultan, studiul este adresat şi
consumatorilor, în scopul de a dezvolta un comportament de consum responsabil, etic şi
echitabil. De asemenea, studiul poate fi un reper şi pentru administraţia publică locală, ONG-uri,
care pe baza obţinerii de avantaje mutuale din promovarea practicilor societale, ar contribui la
dezvoltarea de parteneriate cu societăţile comerciale.