|
StatutTeza a fost susţinută pe 20 mai 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 8 iulie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei: introducere, trei compartimente, concluzii şi recomandări, bibliografie – 231 de surse, 9 anexe. 153 pagini – text de bază. Rezultatele cercetării sunt reflectate în 12 lucrări ştiinţifice, 5,0 coli de autor.
Domeniul de studiu al tezei: cercetarea ştiinţifică, teoretică şi practică a politicilor editoriale ale instituţiei publice audiovizuale, a căilor de perfecţionare a activităţii televiziunii publice, perfectării politicilor editoriale în conformitate cu rigorile faţă de instituţia publică a audiovizualului.
Scopul şi obiectivele lucrării:conceptualizarea politicilor editoriale, evidenţierea principiilor, valorilor editoriale, a regulilor de programare a emisiei televizate, analiza evoluţiei politicilor editoriale promovate de Televiziunea Naţională (instituţie de stat – instituţie publică) şi propunerea unui nou model de politici editoriale pentru Televiziunea publică Moldova 1.
Metodologia cercetării ştiinţificeare la bază principii generale şi specifice de studiu pentru ştiinţele istorice, precum şi cele ale ştiinţelor comunicării, inclusiv principiile: ştiinţific, al obiectivităţii, istorismului, abordării sistemice şi dialectice.
Suportul metodologic utilizat: metodele istorico-cronologică, comparativ-istorică, social-politologică, analizei de conţinut ş.a.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: conceptualizarea politicilor editoriale ale instituţiei publice a audiovizualului şi evidenţierea particularităţilor lor, studierea evoluţiei politicilor editoriale ale Televiziunii Naţionale promovate pe parcursul activităţii sale de 50 de ani, elaborarea noului model de politici editoriale pentru instituţia publică a audiovizualului (în special pentru Televiziunea publică Moldova 1)
Semnificaţia teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării. Importanţa teoretică a cercetării rezidă în oferirea unei viziuni integratoare asupra tuturor aspectelor referitoare la elaborarea şi promovarea politicilor editoriale ale instituţiei publice a audiovizualului. Pentru prima dată, în cadrul unei lucrări de cercetare a politicilor editoriale sunt reflectate mai multe aspecte ce ţin de conceptualizarea politicilor editoriale, de tipologia instituţiilor mass-media şi politicile editoriale specifice lor, sunt scoase în evidenţă particularităţile politicilor editoriale ale instituţiei publice audiovizuale etc.
Valoarea practic-aplicativă este conferită tezei de soluţiile şi propunerile concrete, formulate cu privire la ajustarea noilor politici editoriale ale TV Moldova 1 la rigorile instituţiei publice audiovizuale contemporane. Teza reprezintă o sursă monografică pentru cercetătorii din domeniul mass-media electronice, preocupaţi de problema politicilor editoriale ale instituţiei publice audiovizuale.
Rezultatele ştiinţifice ale lucrării au fost prezentate în cadrul conferinţelor ştiinţifice de la USM, ULIM, AMTAP şi propuse spre implementare managementului Companiei „Teleradio – Moldova” şi postului de televiziune DTV din Chişinău, de asemenea au fost aplicate în activitatea ştiinţifico-didactică a autorului în calitate de lector superior la Catedra Jurnalism, Universitatea de Stat din Moldova.
Cuprins
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: