|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 iunie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 octombrie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii şi recomandări, bibliografie din 259 titluri, 3 anexe, 129 pagini text de bază, 13 figuri şi diagrame, 6 tabele. Rezultatele obţinute sînt publicate în 12 lucrări ştiinţifice şi metodico-didactice.
Domeniul de studiu: Managementul educaţional.
Scopul cercetării: determinarea, fundamentarea bazelor pedagogice şi manageriale de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar în Republica Moldova.
Obiectivele cercetării: analiza evoluţiei sistemului de învăţămînt extraşcolar /complementar şi a tendinţelor de schimbare/dezvoltare a funcţiilor lui sociale; analiza problematicii ce vizează teoriile pedagogice şi manageriale ale învăţămîntului complementar la nivel instituţional; corelarea dezvoltării instituţiilor de învăţămînt complementar cu prevederile actelor normative şi conceptuale ale învăţămîntului formal; fundamentarea premiselor pedagogice şi manageriale de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar în Republica Moldova; elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic şi managerial de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică este obiectivată de: sistematizarea reperelor conceptuale privind dezvoltarea învăţămîntului complementar în Republica Moldova; stabilirea particularităţilor activităţii educaţionale şi manageriale în cadrul instituţiei de învăţămînt complementar; determinarea condiţiilor şi a căilor de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar; fundamentarea metodologiei criterial-analitice de evaluare a calităţii învăţămîntului complementar la nivel instituţional. Problema ştiinţifică actuală de importanţă majoră în domeniu soluţionată constă în fundamentarea, argumentarea şi proiectarea unui model pedagogic şi managerial de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în argumentarea ştiinţifică, definirea şi abordarea în context educaţional a conceptelor de „învăţămînt complementar”, „activităţi educaţionale şi manageriale în cadrul instituţiei de învăţămînt complementar”, „bazele pedagogice şi manageriale de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar”.
Valoarea aplicativă a lucrării: posibilitatea implementării modelului pedagogic şi managerial în diferite tipuri de instituţii de învăţămînt complementar; suportul oferit pentru elaborarea programelor de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt complementar; aplicabilitatea rezultatelor cercetării în formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice din instituţiile de învăţămînt complementar.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat la nivel instituţional în cadrul instituţiilor de învăţămînt complementar (extraşcolar), în perioada anilor 2000-2008 şi la cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice din ÎC la I.Ş.E. şi U.P.S. „I. Creangă”.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: