|
StatutTeza a fost susţinută pe 9 octombrie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 11 noiembrie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei. Teza include introducerea, trei capitole de bază, concluziile generale şi recomandări, bibliografie din 197 titluri, 10 anexe , 138 text de bază, 64 figuri, 26 tabele.
Publicaţii la tema tezei. Rezultatele obţinute sunt publicate în 9 lucrări, un ghid metodic (4 articole în reviste de profil, 4 comunicări la conferinţe internaţionale).
Domeniul de studiu: Bazele ştiinţifice ale problematicii competenţelor antreprenoriale din perspectiva pedagogiei generale.
Scopul lucrării rezidă în elaborarea bazelor teoretice şi metodologice ale formării competenţelor antreprenoriale ale elevilor.
Obiectivele cercetării: fundamentarea evoluţiei/ tendinţelor în abordarea EA pe plan internaţional şi naţional; stabilirea bazelor teoretice şi metodologice ale formării competenţelor antreprenoriale la elevi; validarea experimentală a metodologiei de formare a competenţelor antreprenoriale la elevi; validarea interpretativă a rezultatelor experimentale.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: au fost fundamentate, investigaţional, valorile formative ale educaţiei antreprenoriale, printre acestea înscriindu-se: asigurarea includerii cât mai timpurie în procesul de formare a competenţelor antreprenoriale, fapt ce asigură creşterea şanselor tinerilor de a deveni întreprinzători; conştientizarea faptului că persoanele implicate în antreprenoriat au mai multe oportunităţi de a-şi exersa libertatea creativă, de a-şi întări încrederea în sine şi de a-şi controla propria viaţă.
Problema ştiinţifică soluţionată constă în determinarea mecanismelor metodologice de formare a competenţelor antreprenoriale liceenilor şi ilustrarea valorilor lor educaţionale.
Semnificaţia teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării rezidă în definirea conceptului de competenţă antreprenorială, ilustrarea valorilor educaţionale ale antreprenoriatului, postularea acţiunilor formative în cadrul abordării interactive. Implementarea experimentală a Metodologiei formării competenţelor antreprenoriale (MFCA), structurat în trei niveluri de bază (I – repere teoretico-aplicative; II – mijloace formative; III – finalităţi) a ilustrat atât oportunitatea, cât şi avantajele formării competenţelor antreprenoriale în procesul educaţional.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a făcut în unele instituţii de învăţământ din România şi Republica Moldova, în perioada anilor 2008 - 2010.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: