|
StatutTeza a fost susţinută pe 14 iunie 2012 în CSSşi aprobată de CNAA pe 9 octombrie 2012 Autoreferat![]() |
Structura tezei. Introducere, 3 capitole, concluzii şi recomandǎri, bibliografie 209 surse, 12 anexe, 155 pagini text de bază, 64 figuri, 33 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 10 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: se referă la pedagogia generală şi abordează problema pregătirii profesionale a studenţilor din cadrul facultăţilor de educaţie fizică şi sport în cadrul disciplinei ”volei”.
Obiectivele tezei.
1. Analiza şi generalizarea datelor literaturii de specialitate şi a experienţei avansate a specialiştilor din domeniu privind aplicarea aparatelor ajutătoare în procesul de instruire la jocurile sportive.
2. Determinarea nivelului pregătirii tehnice a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport ce însuşesc cursul de bază la disciplina volei.
3. Conceptualizarea conţinutului pregătirii tehnice a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport prin aplicarea aparatelor ajutătoare.
4. Argumentarea experimentală a eficienţei aplicării aparatelor ajutătoare în pregătirea tehnică a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport în cadrul cursului de volei.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării constă în optimizarea procesului de instruire a studenţilor la disciplina „Volei” curs de bază, prin aplicarea aparatelor ajutătoare. A fost elaborată şi aplicată în practica de instruire clasificarea aparatelor ajutătoare, precum şi metodologia de selectare şi aplicare a acestora în cadrul lecţiilor practice la disciplina „Volei” curs de bază.
Problema ştiinţifică soluţionatăîn domeniu constă în fundamentarea teoretică şi experimentală a căilor de optimizare a procesului de instruire a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport prin aplicarea aparatelor ajutătoare în cadrul cursului de bază ”volei”.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în elaborarea unei clasificări a aparatelor ajutătoare, precum şi metodologia aplicării acestora în pregătirea tehnică a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport în cadrul cursului de volei. Metodologia experimentală elaborată a permis depistarea şi corectarea greşelilor de tehnică în timpul învăţării elementelor şi procedeelor tehnice de joc din volei.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în faptul că rezultatele cercetării pot fi aplicate cu succes în cadrul pregătirii profesionale a studenţilor facultăţilor de educaţie fizică şi sport la jocurile sportive în general şi în jocul de volei în special. Metodologia experimentală propusă poate fi aplicată şi de către antrenorii şi profesorii din cadrul liceelor cu program sportiv şi cluburile sportive specializate.
Implementarea rezultatelor cercetării. Rezultatele cercetării au fost implementate în cadrul lecţiilor practice la disciplina „Volei” curs de bază, cu studenţii facultăţilor de Educaţie Fizică şi Sport din Galaţi, Chişinău şi Suceava.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: