|
StatutTeza a fost susţinută pe 19 mai 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 iulie 2016 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 378(569.4)(=411.21)(043.3)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 221 titluri, 6 anexe, 175 de pagini text de bază, 22 figuri, 26 tabele. Conţinutul principal al tezei este reflectat în 6 lucrări ştiinţifice şi 3 conferinţe ştiinţifice.
Domeniul de cercetare: Pedagogia universitară
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a influenţei contextului psihosocial şi pedagogic al învăţării asupra motivaţiei la studenţii arabi, viitoare cadre didactice în colegiile arabe şi mixte din Israel.
Obiectivele de cercetare: (1) analiza cadrului teoretic al dezvoltării motivaţiei învăţării; (2) analiza dimensiunii conceptuale a contextului de învăţare la studenţii arabi; (3) identificarea nivelului iniţial al dezvoltării motivaţiei învăţării (autonome şi controlate) la studenţii arabi din colegii arabe şi mixte; (4) determinarea relaţiei dintre contextul de învăţare şi motivaţia învăţării la studenţii arabi; (5) elaborarea şi validarea experimentală a Programului de dezvoltare a motivaţiei învăţării la studenţii arabi, viitoare cadre didactice pentru învăţămîntul special.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de actualizarea conceptelor de motivaţie şi motivaţie a învăţării; fundamentarea teoretică a particulrităţilor motivaţiei autonome şi controlate în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării studenţilor arabi din colegii arabe şi mixte; elaborarea Programului de intervenţie de dezvoltare a motivaţiei autonome de învăţare la studenţii arabi, viitoare cadre didactice.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniu constă în fundamentarea reperelor teoretice şi metodologice de formare a motivaţiei învăţării la studenţii arabi prin valorificarea contextului psihosocial şi pedagogic, care au contribuit la eficientizarea pregătirii profesionale iniţiale a studenţilor arabi în domeniul educaţional. Semnificaţia teoretică a cercetării constă în fundamentarea teoretică a contextului de învăţare în formarea profesională iniţială a studenţilor arabi din Israel, cu accent pe dimensiunea psihosocială şi pedagogică susţinută de:
- abordarea motivaţiei învăţării a studenţilor arabi din Israel din diferite medii educaţionale (colegii arabe şi mixte), ca dimensiune a eficienţei formării profesionale iniţiale;
- valorificarea teoriei auto-determinării în formarea profesională a studenţilor arabi din Israel în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării.
Valoarea aplicativă a cercetării constă în implementarea Programului de intervenţie experimental, axat pe dezvoltarea motivaţiei autonome de învăţare a studenţilor arabi din Israel; conturarea, în baza Programului elaborat, cu accent pe dimensiunea psihosocială şi pedagogică a învăţării, a traseului educaţional şi de formare profesională iniţială a studenţilor arabi, ca şi comunitate minoritară din Israel. Programul elaborat poate servi drept model pentru alte programe de intervenţie, în vederea dezvoltării motivaţiei învăţării la studenţi, în general, şi la studenţii arabi viitoare cadre didactice, în particular.
Implementarea rezultatelor cercetării s-a realizat în baza cercetării experimentale; prin comunicări la conferinţe ştiinţifice internaţionale, publicaţiilor ştiinţifice, a activităţilor practice cu studenţii, viitoare cadre didactice.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: