|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 mai 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 iulie 2016 Autoreferat![]() TezaCZU 378:004(043.2)
|
Structura tezei. Teza este constituită din introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 218 surse, 13 anexe, 166 de pagini text de bază, 45 de figuri, 24 de tabele.
Publicații la tema tezei - 16 publicații ştiinţifice: 3 articole în reviste de profil, 8 comunicări la conferinţe naţionale şi internaţionale. Domeniul de cercetare: pedagogie universitară
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a procesului de formare continuă a managerilor școlari pentru elaborarea și utilizarea sistemului informațional managerial, ceea ce va contribui la eficientizarea managementului formării continue a cadrelor didactice.
Obiectivele cercetării: dezvăluirea esenței și a evoluției conceptului de „sistem informațional managerial” și a dimensiunilor sistemului informațional în managementul formării continue a cadrelor didactice; analiza situaţiei actuale privind formarea continuă a managerilor școlari pentru construirea sistemului informațional managerial; identificarea modalităților de stabilire a necesităţilor de formare continuă ale cadrelor didactice; stabilirea instrumentelor și a condițiilor pedagogice de exploatare a modelului managerial-pedagogic pentru eficientizarea managementului formării continue a cadrelor didactice; conceptualizarea modelului managerial-pedagogic al sistemului informațional în managementul formării continue a cadrelor didactice; elaborarea, implementarea și validarea prin experiment a Cadrului conceptual-metodologic de formare continuă a managerilor școlari pentru construirea sistemului informațional în managementul formării continue a cadrelor didactice.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în elucidarea semnificațiilor conceptului „de management al formării continue a cadrelor didactice” și a dimensiunilor sistemului informațional în managementul formării continue a cadrelor didactice; elaborarea modelului managerial-pedagogic de sistem informațional; stabilirea cadrului conceptual-metodologic de formare a managerilor din învățământul general pentru a elabora, utiliza și dezvolta sistemul informaţional managerial, axat pe eficientizarea managementului formării continue a cadrelor didactice.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a procesului de formare continuă a managerilor școlari pentru crearea și utilizarea sistemului informațional managerial, fapt ce a condus la stabilirea conţinutului şi a structurii sistemului informațional managerial și a condițiilor pedagogice de utilizare a acestui sistem, orientat spre procesul de formare a competențelor profesionale ale cadrelor didactice. Construirea, implementarea şi validarea experimentală a Cadrului conceptual-metodologic de formare continuă a managerilor din învățământul general a contribuit la eficientizarea procesului managerial de monitorizare a traseului de formare continuă a cadrelor didactice.
Semnificația teoretică a cercetării constă în examinarea și descrierea evoluției conceptului de „sistem informațional managerial”; evidențierea structurii, conținuturilor, dimensiunilor și a condițiilor de utilizare a sistemului informațional managerial pentru eficientizarea managementului formării continue a cadrelor didactice; identificarea nivelurilor competenței digitale a managerilor școlari și stabilirea criteriilor de formare a acesteia; fundamentarea și descrierea Cadrului conceptual-metodologic de formare continuă a managerilor școlari pentru construirea sistemului informațional în eficientizarea managementului formării continue a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ general.
Valoarea aplicativă a cercetării rezidă în elaborarea modelului managerial-pedagogic de sistem informațional în managementul formării continue a cadrelor didactice; determinarea instrumentelor de organizare și a condițiilor de utilizare a SIMFCCD; stabilirea nivelurilor de formare a competenței digitale managerilor școlari; validarea experimentală a Cadrului conceptual-metodologic de formare continuă a managerilor școlari pentru crearea și utilizarea sistemului informaţional în managementul formării continue a cadrelor didactice din sistemul de învățământ general, ceea ce constituie o condiție de bază în realizarea unui proces educațional de calitate.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: