|
StatutTeza a fost susţinută pe 24 iunie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 6 octombrie 2016 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.014 (043.3)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii și recomandări, bibliografia cuprinzând 234 titluri, 141 pagini de text de bază, 17 anexe, 81 tabele, 20 figuri.
Publicaţii la tema tezei: rezultatele cercetarii sunt reflectate în 18 lucrări științifice (8 articole în reviste internaționale, 4 comunicări la conferinte internaționale, 6 publicații științifico-metodice).
Scopul cercetării: Stabilirea fundamentelor teoretice și praxiologice ale eficacității predării matematicii sub impactul stilului de leadership al inspectorului școlar.
Obiectivele cercetării: delimitarea particularităților leadership-ului educațional versus managementul educațional; clasificarea și definirea stilurilor de leadership specifice inspectorilor școlari; examinarea cadrului teoretic privind eficacitatea activității învățătorilor în predarea matematicii; stabilirea dimensiunii funcționale a inspecției școlare și statutului inspectorului școlar; caracteristica variabilelor asociate eficacității activității învățătorilor în predarea matematicii; structurarea Modelului pedagogic de eficientizare a predării matematicii în clasele primare din Izrael și validarea lui prin experiment; analiza, interpretarea și sistematizarea rezultatelor cercetării, formularea concluziilor generale și recomandărilor practice.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării sunt obiectivate de actualizarea semnificației conceptelor de inspector școlar, stil de leadership, eficacitate didactică, identificare profesională etc; elaborarea modelului teoretic al ipotezelor cercetării și determinarea corelațiilor dintre variabilele eficacității profesionale a învățătorilor.
Problema științifică soluționată în lucrare constă în fundamentarea teoretică și științifică a funcționalității Modelului pedagogic de eficientizare a predării matematicii în clasele primare din Izrael prin valorizarea stilului de leadership al inspectorului școlar pentru intensificarea eficacității învățătorilor claselor primare și performanțelor elevilor la matematică.
Semnificaţia teoretică a cercetării constă în stabilirea reperelor teoretice privind leadershipul educațional; determinarea stilurilor de leadership educațional; argumentarea rolului inspectorilor școlari pentru asigurarea eficacității activității învățătorilor în predarea matematicii la nivelul ciclului primar; relevarea variabilelor asociate eficacității predării matematicii în clasele primare, precum și structurarea modelului teoretic al corelațiilor dintre ele.
Valoarea aplicativă a investigației rezidă în identificarea corelației dintre variabilele eficacității profesionale a cadrelor didactice; structurarea Modelului pedagogic de eficientizare a predării matematicii în clasele primare din Izrael, elaborarea programului formativ stipulat de model și validarea lui prin experiment; interpretarea valorilor statistice obținute experimental și formularea recomandărilor practice.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice Rezultatele cercetării au fost aprobate în cadrul conferințelor științifice, simpozioanelor și revistelor științifice și au fost testate în instituțiile preuniversitare din Izrael în perioada anilor 2012-2016.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: