|
StatutTeza a fost susţinută pe 14 octombrie 2004 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 decembrie 2004 Autoreferat![]() |
În cadrul prezentei cercetări a fost abordată problema perfecţionării pregătirii sportive a handbalistelor junioare I (16-18 ani) în baza optimizării prin modelarea planificării procesului instructiv de antrenament în cadrul perioadei pregătitoare, stadiul de specializare.
Rezultatele abordării teoretice a problemei, analizei şi generalizării, a experienţei înaintate, a chestionarului sociologic, testărilor, proiectărilor şi modelării cu caracter pedagogic, au determinat structura şi conţinutul optim al planului de antrenament al handbalistelor, în sistemul procesului de antrenament al mezociclurilor de tip bloc, elaborate în baza metodicii acţiunilor asociate şi tardive ale sarcinilor motrice, determinate de efectele transferului instructiv şi funcţional al calităţilor care vizează intensificarea procesului de specializare, prin respectarea strictă a principiilor metodice fundamentale: sistemic, ciclic şi al continuităţii, orientate spre efectele cumulative, consecinţă a dinamicii efortului pe parcursul antrenamentului.
Aplicarea metodicii elaborate, de realizare consecventă a conţinutului planului de antrenament în sistemul structurilor micro- şi mezociclurilor din cadrul perioadelor pregătitoare, a permis sporirea nivelului pregătirii tehnicotactice a handbalistelor, care se deosebeşte calitativ de cel tradiţional.
Rezultatele desfăşurării experimentului pedagogic ne permit să subliniem eficacitatea modelării planului de antrenament, a sistemului de sarcini instructive de antrenament şi a metodicii de evaluare pedagogică generală şi individuală ca o consecinţă a celor 153 de lecţii de antrenament de pe parcursul celor trei mezocicluri din perioada pregătitoare.
Materialele cercetării date pot fi aplicate în procesul instructiv-educativ
de antrenament din cadrul cluburilor sportive specializate de handbal precum
şi la facultăţile de educaţie fizică şi sport şi la cursurile de reciclare ale
antrenorilor.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: