|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 20 ianuarie 2006 în CSS şi aprobată de CNAA pe 29 iunie 2006
Autoreferat
– 0.34 Mb / în română
Teza
CZU 378.126
1.54 Mb /
în română
147 pagini |
Cuvinte Cheie
arie curriculară, capacităţi de comunicare, competenţele de comunicare, comportament lingvistic, comunicare didactică, comunicare educaţională,conţinut cognitiv, conţinuturi educaţionale, curriculum educaţional, obiective educaţionale, sarcini educaţionale
Adnotare
Scopul cercetării constă în stabilirea condiţiilor şi relaţiilor psihopedagogice de
formare a competenţelor comunicative la elevii claselor primare şi în elaborarea modelului
pedagogic adecvat.
Comunicarea didactică ca mijloc de formare a competenţelor comunicaiuve la elevi
reprezintă veriga principală a modelului elaborat. Modelul pedagogic de formare a
competenţelor comunicative la elevi, are la bază o abordare conceptuală (teoretica) şi
curriuclară (parxiologică) şi include elementele: conceptele cheie (comunicarea didactică,
comunicarea verbală, competenţele comunicative), principiile formării competenţelor
comunicative, module curriculare şi programul experimental.
În cercetare se argumentează dintr-o nouă perspectivă rolul comportamentului
comunicaţional „învăţător-elev”, „elev-elev” în formarea competenţelor comunicative la
elevi.
Modelul pedagogic a fost validat în cadrul experimntului formativ din şcolile Târgu
Mureş.
Cuprins
CAPITOLUL I. Bazele psihopedagogice ale formării competenţelor comunicative la elevii de vârstă şcolară mică din perspectiva comunicării didactice
- 1.1. Comunicarea didactică: definirea şi caracteristici de bază
- 1.2. Comunicare şi învăţare la elevii claselor primare din perspectiva psihopedagogică
- 1.3. Particularităţile psihologice şi comunicative ale elevilor claselor primare
- 1.4. Comunicarea în clasa de elevi - condiţie de formare a competenţelor comunicative la elevi
CAPITOLUL II. Modelul pedagogic de formare la elevii claselor primare a competenţelor comunicative din perspectiva comunicării didactice
- 2.1. Conceptualizarea modelului pedagogic de formare la elevii claselor primare a competenţelor comunicative
- 2.2. Validarea experimentală a modelului pedagogic de formare la elevii claselor primare a competenţelor comunicative