|
StatutTeza a fost susţinută pe 7 iulie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 septembrie 2006 Autoreferat![]() TezaCZU 510.22(043.3)
|
Teza respectivă se referă la modernizarea studiului matematic în învăţământul preuniversitar în baza utilizării elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică. Obiectivul principal este: în temeiul analizei procesului de utilizare a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică din Franţa, Anglia, Rusia, România şi alte ţări, în baza experienţei proprii în calitate de profesor şi autor al manualelor de matematică, de a elabora curriculumul şi metodologia implementării elementelor de teorie a mulţimilor de teorie a mulţimilor şi logică matematică în Germania.
Rezultatele cercetării sunt:
1. A fost efectuată analiza modernizării cursului şcolar de matematică din Franţa, Anglia, Rusia, România, Germania, Moldova în perspectiva aplicării ei lor în procesul studierii elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică. Această analiză a permis să observăm trei etape principale în procesul studierii elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică: etapa de implementare activă a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică – anii 60-70 ai secolului al XX; etapa de atitudine moderată (parţial, de stagnare – Rusia) – anii 80-90 ai secolului al XX; etapa de revenire la valori – începând cu anii 90 ai secolului al XX. Concluziile obţinute în rezultatul acestei analize au devenit fundamentul unui curriculum de predare – învăţare a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică, a metodologiei de utilizare a curricumului menţionat în cursul preuniveristar de matematică din Germania.
2. A fost elaborat un curriculum de predare – învăţare a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică pentru cursul preuniversitar de matematică din Germania, care conţine cinci concentre începând cu vârsta şcolară iniţială şi finisând cu ultima clasă liceală. Curriculumul elaborat poate servi drept fundament al procesului de implementare a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică.
3. S-a elaborat metodologia de studiere a elementelor de teorie a mulţimilor în Germania.
4. Au fost elaborate modele de utilizare a elementelor de teorie a mulţimilor şi logică matematică în cursul preuniversitar de matematică în Germania.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: