|
StatutTeza a fost susţinută pe 14 decembrie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 16 februarie 2017 Autoreferat![]() TezaCZU 37.016.046 : 811.111 (043.3)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 217 surse, 137 de pagini text de bază, 9 figuri, 17 tabele, 21 anexe. Publicații la tema tezei: 11 lucrări științifice.
Domeniul de studiu: teoria și metodologia instruirii (limba engleză).
Scopul cercetării: determinarea reperelor teoretice și metodologice ale elaborării Modelului tehnologic de învățare personalizată a limbii engleze la nivel universitar.
Obiectivele cercetării: analiza evoluției conceptului de „învățare personalizată”, determinarea reperelor teoretice și metodologice ale pregătirii studenților pedagogi din perspectiva personalizată în învățământul superior contemporan; definirea coordonatelor metodologice de eficientizare a predării limbii engleze prin învățarea personalizată la nivel universitar; formularea criteriilor de evaluare, indicatorilor, descriptorilor competențelor de comunicare (scriere, citire, ascultare, vorbire) din perspectiva valorificării strategiilor metacognitive și fundamentarea Modelului tehnologic de învățare personalizată a limbii engleze la nivel universitar.
Noutatea și originalitatea științifică a investigației rezidă în actualizarea și extinderea dimensiunii multidisciplinare a conceptului de „învățare personalizată”, ceea ce reprezintă un demers educațional în vederea dezvoltării personalității în ansamblu; eficientizarea predării limbii engleze prin fundamentarea tehnologiei de învățare personalizată a limbii engleze prin valorificarea strategiilor de reglare a cogniției și a strategiilor metacognitive de ascultare, citire, scriere pentru dezvoltarea competențelor de comunicare (scriere, citire, ascultare și vorbire) în limba engleză și formularea criteriilor de evaluare, indicatorilor, descriptorilor competențelor de comunicare (scriere, citire, ascultare, vorbire) din perspectiva valorificării strategiilor metacognitive.
Problema științifică soluționată în cercetare constă în eficientizarea predării limbii engleze prin valorificarea potențialului metacognitiv al studentului pedagog, posibilă prin elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de învățare personalizată a limbii engleze la nivel universitar în scopul sporirii nivelului de formare a competențelor de comunicare (scriere, citire, ascultare, vorbire) în limba engleză prin valorificarea strategiilor metacognitive.
Semnificația teoretică a cercetării este justificată de extinderea practicilor de formare inițială a profesorilor de limba engleză prin: evidențierea particularităților învățării personalizate a limbii engleze în învățământul superior; necesitatea dezvoltării competențelor de comunicare (scriere, citire, ascultare, vorbire) din perspectiva valorificării strategiilor metacognitive de reglare a cogniției și strategiilor metacognitive de scriere, citire și ascultare în procesul de studiere a limbii engleze.
Valoarea praxiologică a cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de învățare personalizată a limbii engleze la nivel universitar pentru organizarea și desfășurarea activităților didactice de învățare personalizată a limbii engleze prin dezvoltarea strategiilor metacognitive ale studenților, ceea ce facilitează comunicarea în limba engleză. Rezultatele cercetării pot fi de real folos cadrelor didactice din instituțiile de învățământ superior și mediu, precum și în formarea continuă a cadrelor didactice.
Implementarea rezultatelor științifice: rezultatele cercetării au fost valorificate în activitățile practice cu studenții pedagogi de la UPS „Ion Creangă”.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: