|
StatutTeza a fost susţinută pe 10 februarie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 martie 2017 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 373.3.015(569.4)(043.3)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie (204 surse), 156 de pagini de text, 35 de tabele, 15 figuri, 7 anexe, adnotări (în română, rusă şi engleză), lista abrevierilor şi glosarul. Rezultatele obţinute sunt publicate în 7 lucrări ştiinţifice (5 articole din reviste naţionale şi 2 comunicări la conferinţe internaţionale).
Domeniul de cercetare: Teoria generală a educaţiei.
Scopul cercetării: Analiza impactului programelor de EE (programul „Şcoala verde” şi programul de intervenţie creat pentru profesori) asupra nivelului de alfabetizare ecologică al elevilor şi identificarea percepţiilor ecologice şi a percepţiilor faţă de programele ecologice ale profesorilor şi ale elevilor din clasa a şasea din şcolile verzi şi non-verzi din sectorul arab din Israel.
Obiectivele cercetării: evaluarea nivelului actual de alfabetizare ecologică al elevilor din clasa a şasea din sectorul arab (prin compararea şcolilor verzi cu şcolile non-verzi); compararea corelaţiei dintre componentele alfabetizării ecologice (cunoştinţe, atitudini, sentimente, comportament şi competenţe), analiza impactului factorilor de formare variabili (sursa de cunoştinţe, sex,nivelul de educaţie al tatălui, nivelul de educaţie al mamei, profesia părinţilor, timpul petrecut afară) asupra nivelului de alfabetizare ecologică al elevilor din clasa a şasea: conceptualizarea unui program de intervenţie care se bazează pe instruirea profesorilor pentru integrarea EE în planul lor de lucru (cu scopul de a ameliora nivelul de alfabetizare ecologică a elevilor).
Noutatea ştiinţifică şi originalitatea cercetării: Dezvoltarea unui chestionar nou care analizează diverse componente ale alfabetizării ecologice (cunoştinţe, atitudini, sentimente, comportamente şi competenţe) şi este potrivit elevilor din şcoala primară din sectorul arab; conceptualizarea unui program ecologic pentru instruirea profesorilor să integreze studiile ecologice şi educaţia ecologică ca o materie interdisciplinară, pentru a creşte nivelul de alfabetizare ecologică a elevilor în şcoli; redefinirea şi actualizarea semnificaţiei termenului „alfabetizare ecologică”.
Importanţa teoretică a cercetării: Conform surselor, nu au fost realizate foarte multe studii pentru examinarea eficienţei programelor de educaţie ecologică şi a impactului lor asupra participanţilor, mai ales în sectorul arab. Prezentul studiu a contribuit la înţelegerea impactului programelor de EE asupra alfabetizării ecologice a elevilor (cunoştinţe, atitudini, sentimente, comportamente şi competenţe) şi asupra percepţiilor ecologice ale profesorilor şi ale elevilor implicaţi.
Importanţa practică a cercetării: Importanţa aplicativă a cercetării este determinată de implementarea experimentală a programului de intervenţie, care s-a bazat pe profesori şi a avut scopul de a ameliora nivelul de alfabetizare ecologică al elevilor din şcolile primare din sectorul arab din Israel şi de a evidenţia importanţa susţinerii acestora în eforturile lor de EE.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a produs în cadrul conferinţelor şi al experimentului în şcolile primare din sectorul arab din Israel în anii 2013-2015.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: