|
StatutTeza a fost susţinută pe 20 decembrie 2013 în CSSşi aprobată de CNAA pe 13 februarie 2014 Autoreferat![]() |
Structura tezei. Teza include introducerea, trei capitole de bază, concluziile generale şi recomandări, bibliografie 192 de titluri, 3 anexe, 163 pagini text de bază, 50 figuri, 37 tabele. Publicaţii la tema tezei. Rezultatele obţinute sunt publicate în 15lucrări, (6 articole în reviste de profil, 9 comunicări la conferinţe internaţionale ).
Domeniul de studiu îl reprezintă teoria şi metodologia formării competenţelor decizionale în implementarea inovaţiilor.
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi elaborarea modelului decizional de implementare a inovaţiilor în învăţământul preuniversitar.
Obiectivele cercetării: precizarea analitică a conceptelor inovare /inovaţie, novaţie, proces inovaţional, activitate inovaţională, decizie, proces decizional, competenţe decizionale în activitatea managerial-inovaţională; stabilirea bazelor teoretice ale formării competenţelor decizionale ale managerilor în implementarea inovaţiilor; elaborarea metodologiei formării competenţelor decizionale în activitatea managerial-inovaţională; validarea Modelului decizional de implementare a inovaţiilor în învăţământul preuniversitar; analiza şi interpretarea rezultatelor experimentale.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: delimitarea conceptului de competenţă decizională a managerilor din învăţământul preuniversitar şi a celui de activitate managerial – inovaţională; structurarea competenţei decizionale a managerului în conformitate cu obiectivele şi rolurile profesionale; construirea unui model decizional de implementare a inovaţiilor în învăţământul preuniversitar; elaborarea metodologiei formării competenţelor decizionale în activitatea managerial-inovaţională.
Problema ştiinţifică soluţionată constă în fundamentarea teoretico-aplicativă a funcţionalităţii Modelului decizional de implementare a inovaţiilor în învăţământul preuniversitar, în vederea racordării procesului educaţional la necesităţile de modernizare.
Semnificaţia teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării rezidă în definirea conceptului de competenţă decizională, a celui de activitate managerial-inovaţională, fundamentarea teoretică şi validarea experimentală a metodologiei formării competenţelor decizionale la managerii din învăţământul preuniversitar, cu implicaţii aplicative complexe.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a efectuat într-un şir de instituţii de învăţământ din
România şi Republica Moldova, în perioada anilor 2009 – 2012.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: