|
StatutTeza a fost susţinută pe 31 martie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 31 mai 2017 Autoreferat![]() TezaCZU 373.1.036: 792 (043.2)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole ce includ, tabele, figuri, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 173 titluri, 201 pagini text de bază, 14 anexe.
Publicaţii la tema tezei: 10 articole științifice
Domeniul de studiu: Didactică şcolară (Muzica)
Scopul cercetării constă în stabilirea reperelor psihopedagogice ale conceptului de cultură etnoartistică şi elaborarea modelului de formare la elevi a culturii etnoartistice prin intermediul teatrului popular.
Obiectivele cercetării: Studierea în plan teoretico-istoric al problemei de cercetare; valorificarea aspectelor etnoartistice şi muzicologice ale teatrului popular românesc; stabilirea funcţiilor şi principiilor educaţiei etnoartistice; identificarea obiectivelor, metodologiei de formare la elevi a culturii etnoartistice; elaborarea, experimentarea şi validarea Modelului pedagogic de formare la elevi a culturii etnoartistice prin intermediul teatrului popular, pornind de la practicarea lui într-un spațiu geografic restrâns, dar care ar putea fi extins spre generațiile actuale; interpretarea datelor experimentului şi elaborarea concluziilor generale şi a recomandărilor practice privind integrarea unor asemenea valori în activitatea educațională.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică rezidă în fundamentarea conceptului de cultură etnoartistică; selectarea şi adaptarea/integrarea în procesul didactic a folclorului românesc, în special a teatrului popular de pe Valea Trotuşului; identificarea/definirea principiilor de formare la elevi a culturii etnoartistice; elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare la elevi a culturii etnoartistice prin integrarea teatrului popular;
Problema ştiinţifică soluţionată constă în fundamentarea psihopedagogică a formării culturii etnoartistice prin integrarea teatrului popular din perspectiva aplicării modelului pedagogic elaborat, care a condus în mod eficient la creşterea nivelului de cultură etnoartistică a elevilor.
Semnificaţia teoretică a cercetării constă în generalizarea caracteristicilor ştiinţifice privind cercetările cu referinţă la conceptul de cultură etnoartistică, definirea şi caracterizarea noţiunii de cultură etnoartistică, sistematizarea finalităţilor/obiectivelor privind formarea culturii etnoartistice, elaborarea criteriilor de evaluare a acestuia.
Valoarea aplicativă a cercetării este certificată de Modelul propus ca demers didactic validat prin experiment; cercetarea oferă sugestii semnificative pentru proiectarea unor inedite conţinuturi, pentru perfecţionarea cadrelor didactice, şi îşi găseşte realizare în interacţiunea principiilor culturologice, artistice – pe de o parte - şi educaționale și pedagogice – pe altă parte.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice au fost valorificate prin publicaţii ştiinţifice, prin prezentări în cadrul conferinţelor ştiinţifice, metodice, consiliilor profesorale; au fost utilizate în practica educaţională de către cadrele didactice.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: