|
StatutTeza a fost susţinută pe 17 octombrie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 11 mai 2018 Autoreferat![]() TezaCZU 811’276.6:61( 043.3)
|
Structura tezei include introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie, adnotare (română, engleză, rusă), cuvinte – cheie în limbile română, engleză, rusă, glosar de termeni, lista abrevierilor, 12 anexe, 118 pagini text de bază, 16 tabele, 14 figuri. Publicaţii la tema tezei: 13 lucrări ştiinţifice (2 articole în reviste de profil şi 7 comunicări la conferinţe naţionale şi internaţionale, 1 dicţionar, 3 manuale).
Domeniul de studiu: Teoria generală a educaţiei.
Scopul cercetării constă în stabilirea reperelor pedagogice şi psihologice de elaborare a Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti.
Obiective de cercetare: vizează: studierea lucrărilor ştiinţifice cu referire la fenomenul studiat; analiza abordărilor teoretice despre competența de comunicare; stabilirea principiilor, condiţiilor şi modalităţilor de abordare a lexicului medical în limba străină la studenţii medicinişti; precizarea și delimitarea conceptelor de bază ale comunicării în limba străină; elaborarea, experimentarea şi validarea Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti; elaborarea și experimentarea Programului de formare a competenței de comunicare în limba străină.
Noutatea şi originalitatea rezultatelor obţinute sunt obiectivate de fundamentarea teoretică şi praxiologică a Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti prin situaţii de învăţare în baza Programului de formare a competenţei de comunicare în limba străină.
Problema ştiinţifică soluţionată rezidă în elaborarea Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină prin situaţii de învăţare şi de însuşire a lexicului de specialitate şi contribuţia metodologică de modernizare a predării/învăţării lexicului de specialitate la studenţii medicinişti în baza Programului de formare a competenţei de comunicare în limba străină.
Semnificaţia teoretică a cercetării este motivată de stabilirea unor principii, condiţii şi modalităţi de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti; valorificarea lexicului de specialitate în limba străină a studenţilor medicinişti prin intermediul exerciţiilor de depăşire a dificultăţilor de însuşire a LS; elaborarea, experimentarea şi validarea Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti în baza Programului de formare a competenţei de comunicare în limba străină.
Valoarea aplicativă a cercetării este reprezentată de stabilirea: - particularităţilor de promovare a educaţiei pentru formarea competenţei de comunicare în limba străină; - condiţiilor favorabile de formare a LM şi a competenţelor verbal – comunicative a studenţilor medicinişti; - recomandărilor metodologice pentru profesori şi autori de curriculă, manuale, gh iduri etc. cu privire la eficientizarea formării competenţei de comunicare în limba străină; - Modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba străină a studenţilor medicinişti; - tipurilor principale de situaţii verbal – comunicative de formare a competenţei de comunicare în limba străină; - problematicii /dificultăţilor în formarea LM a studenţilor mediciniști; - Implementarea rezultatelor ştiinţifice a fost demonstrată la conferinţe internaţionale, publicate în materiale ştiinţifico – metodice şi experimentate în instituţii de învăţământ universitar din Republica Moldova şi România.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: