|
StatutTeza a fost susţinută pe 6 februarie 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 31 iulie 2020 Autoreferat![]() TezaCZU 378.037.1:796.071
|
Structura tezei: adnotare, introducere, 3 capitole, concluzii şi recomandǎri, bibliografie 199 surse, 13 anexe, 133 pagini text de bază, 41 figuri, 7 tabele. Rezultatele cercetării sunt publicate în 9 lucrări.
Scopul cercetării constă în determinarea bazelor teoretice și metodologice ale educației fizice a studenților facultăților cu profil medical și elaborarea metodologiei binare de realizare a acestui proces, asigurând dezvoltarea fizică și somatofuncțională a studenților-viitori medici.
Obiectivele lucrării: 1. Analiza conceptelor, abordărilor, viziunilor în domeniul educației fizice în cadrul învățământului superior de neprofil. 2. Identificarea particularităților de bază ale educației fizice a studenților facultăților cu profil medical. 3. Conceptualizarea educației fizice a studenților–viitori medici (fundamentarea teoretică și metodologică). 4. Elaborarea metodologiei binare a educației fizice a studenților facultăților cu profil medical. 5. Validarea experimentală a metodologiei binare de organizare a educației fizice cu studenții–viitori medici. Noutatea și originalitatea științifică a cercetării rezidă în: argumentarea științifică a cadrului conceptual al educației fizice a studenților facultăților cu profil medical: prevederi teoretice, principii etc.; stabilirea valențelor și particularităților educației fizice a studenților–viitori medici din perspectiva contribuțiilor la formarea profesională, dezvoltarea fizică și somatofuncțională a studenților facultăților cu profil medical, precum și fundamentarea și elaborarea metodologiei binare: educația fizică în plan formal și nonformal (extracurricular), care presupune implicarea activă a studenților în acest proces în raport cu nevoile lor psihomotrice dar și profesionale.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniu vizează fundamentarea teoretică a procesului de educație fizică a studenților facultăților cu profil medical, prin metodologia binară de realizare a acestui proces din perspectiva sistemică (complexă) și curriculară, ceea ce va conduce la optimizarea nivelului pregătirii fizice și somatofuncționale a studenților, la formarea deprinderilor motrice utilitare și profesional-aplicative necesare angajaților din domeniul medicinei.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în stabilirea și argumentarea bazelor conceptuale ale educației fizice a studenților facultăților cu profil medical, elaborarea și fundamentarea metodologiei binare de interacțiune a educației fizice ca disciplină academică și activitate extracurriculară, având ca finalitate: dezvoltarea fizică, somatofuncțională a studenților și contribuirea la formarea competențelor profesionale ale viitorilor medici, valorificând, în acest sens, valențele și oportunitățile educației fizice.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în posibilitatea de a implementa metodologia binară a educației fizice în cadrul instituțiilor de învățământ superior cu profil medical prin reactualizarea curriculumului la cerințele disciplinelor profesionale din perspectiva valorificării oportunităților educației fizice și în transferul conceptului propus pentru educația fizică a studenților facultăților cu alte profiluri.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: rezultatele ştiinţifice ale cercetării au fost prezentate în cadrul unor referate susţinute cu ocazia simpozioanelor, conferinţelor şi sesiunilor ştiinţifice naţionale şi internaţionale, au fost făcute cunoscute în reviste de specialitate din România, Ucraina şi Republica Moldova.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: