|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 noiembrie 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 26 februarie 2021 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 7.018(043.3)
|
Volumul și structura tezei. Teza conține: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie (175 de surse), 11 anexe. În total conține: 123 de pagini text de bază, 20 de figuri și 5 tabele. Rezultatele cercetării au fost publicate în 11 lucrări științifice.
Domeniul de studiu: se referă la teoria generală a educației și abordarea necesității elaborării fundamentelor pedagogice ale formării eficienței personale la membrii adulți ai familiei.
Scopul cercetării constă în conceptualizarea, elaborarea și validarea fundamentelor pedagogice ale formării eficienței personale la membrii adulți ai familiei în ipostaza de părinți, prin intermediul consilierii psihopedagogice.
Obiectivele cercetării: examinarea și interpretarea epistemologică a evoluției conceptului și fenomenului de eficiență personală; determinarea caracteristicilor definitorii ale eficienței personale; identificarea condițiilor psihopedagogice de formare și promovare a eficienței personale a adulților în cadrul familiei; stabilirea criteriilor și a indicatorilor eficienței personale a membrilor adulți ai familiei; elaborarea fundamentelor teoretico-aplicative și structurarea lor în Modelul pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei; elaborarea Programului de consiliere parentală pentru dezvoltarea EP; experimentarea Modelului pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în oferirea posibilității de conștientizare și valorificare creativă din punct de vedere pedagogic a Teoriei eficienței personale/self-efficacy theory (A.Bandura) și a elaborării fundamentelor pedagogice ale formării eficienței personale la membrii adulți ai familiei; examinarea și descrierea evoluției conceptului și fenomenului de eficiență personală; determinarea caracteristicilor definitorii ale eficienței personale în contextul vieții familiale și a educației copiilor, identificarea condițiilor psihopedagogice de formare și promovare a eficienței personale în cadrul familiei; elaborarea Modelului pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei.
Rezultatele științifice obținute în cercetare rezidă în determinarea și elaborarea fundamentelor pedagogice ale formării eficienței personale la membrii adulți ai familiei, structurate în modelul pedagogic vizat, experimentat și validat în instituția publica de învățământ, ceea ce a contribuit la sporirea adaptabilității familiei și a calității vieții familiei.
Valoarea teoretică a cercetării constă în analiza evoluției conceptului de eficiență personală, determinarea aspectelor eficienței personale a adulților în familie, stabilirea căilor de formare a competențelor parentale și conceptualizarea, fundamentarea teoretică a Modelului pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei.
Valoarea aplicativă a cercetării rezidă în determinarea, elaborarea și validarea fundamentelor pedagogice ale formării eficienței personale, structurate în Modelul pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei, care poate fi valorificat în practica de educație și consiliere a părinților și a copiilor. Elaborarea și validarea Programului de consiliere parentală pentru dezvoltarea EP contribuie la completarea practicilor de formare și educație a persoanei pe parcursul vieții.
Implementarea rezultatelor științifice s-a realizat în cadrul experimentului pedagogic prin aplicarea Modelului pedagogic de formare a eficienței personale la membrii adulți ai familiei și valorificare a programului și strategiilor de consiliere a familiei. Implementarea rezultatelor s-a realizat prin intermediul seminarelor metodologice, consiliilor profesorale, comunicărilor la conferințele naționale și internaționale, a publicațiilor științifice și a activităților practice cu elevii și cu părinții acestora.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: