|
StatutTeza a fost susţinută pe 18 iunie 2021 în CSSşi aprobată de CNAA pe 4 octombrie 2021 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 616. 7:373.2+373.0376.1
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie (186 titluri), 127 pagini text de bază, 4 anexe, 35 figuri, 22 tabele. Rezultatele obținute sunt publicate în 12 lucrări științifice.
Scopul cercetării constă în cercetarea eficienței aplicării mijloacelor educației fizice în profilaxia deficiențelor coloanei vertebrale la preșcolari.
Obiectivele cercetării: 1. Analiza și generalizarea literatutii de specialitate pe problema organizării educației fizice cu preșcolarii. 2. Aprecierea nivelului pregătirii motrice și dezvoltării fizice al copiilor din învățământul preșcolar la nivel național. 3. Cercetarea dificiențelor coloanei vertebrale la copiii din învățământul preșcolar. 4. Argumentarea experimentală a eficienției aplicării mijloacelor educației fizice asupra deminuării și profilaxiei deficiențelor coloanei vertebrale la preșcplari.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în elaborarea și fundamentarea teoretico- științifică a metodologiei experimentale de aplicare a complexelor de exerciții fizice pentru profilaxia deficiențelor coloanei vertebrale la preșcolari. O astfel de metodologie aplicată în practică va contribui la optimizarea procesului de educație fizică a preșcolarilor, precum și la optimizarea stării sănătății acestora, în cazul dat cu referință la starea coloanei vertebrale a copiilor de 6-7 ani.
Rezultatele științifice principial noi demonstrează eficiența optimizării procesului de educație fizică cu copiii de vârstă preșcolară (6-7 ani). Aplicarea în practică a metodologiei experimentale propusă va contribui la sporirea nivelului pregătirii motrice, precum și la profilaxia deficiențelor coloanei vertebrale al preșcolarilor de 6-7 ani.
Noua direcție de cercetare prevede abordarea problemei perfecționării sistemului de educație fizică din instituțiile preșcolare, care poate și trebuie să contribuie la sporirea eficienței acestuia prin profilaxia deficiențelor de ordin motric, în cazul dat al coloanei vertebrale a copiilor, aceasta fiind destul de des afectată cu diferită gravitate.
Semnificația teoretică este reprezentată de faptul că au fost elaborate complexe de exerciții fizice, precum și metodologia aplicării acestora pentru profilaxia deficiențelor coloanei vertebrale la preșcolari în cadrul activităților de educație fizică. A fost elaborat un sistem de complexe de exerciții care poate fi aplicat cu succes de către cadrul didactic în procesul de educație fizică cu preșcolarii în grădiniță, precum și de către părinți la domiciliu.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în posibilitatea aplicării în practică a metodologiei experimentale de aplicare a complexelor de exerciții fizice pentru profilaxia deficiențelor coloanei vertebrale la preșcolari în cadrul educației fizice în instituțiile preșcolare. Metodologia experimentală propusă poate fi aplicată cu success, atât în cadrul educației fizice în institțiile preșcolare, cât și de către părinți la domiciliu.
Implementarea rezultatelor științifice. Rezultatele cercetării au fost implementate în procesul de educație fizică cu copiii preșcolari din mai multe instituții de acest gen din București (România). Acestea pot fi aplicate în calitate de ghid metodologic pentru cadrele didactice de educație fizică din instituțiile preșcolare, precum și de către studenții instituțiilor de învățământ superior de educație fizică și sport, care urmează să activeze în instituțiile preșcolare.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: