|
StatutTeza a fost susţinută pe 5 ianuarie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 aprilie 2007 Autoreferat![]() TezaCZU 37. 013 (043)
|
Teza de doctorat Fundamente etnopedagogice şi etnografice ale dezvoltării capacităţilor creative la studenţi valorifică potenţialul artei populare materiale în educaţia artistică a studenţilor de la facultăţile de arte plastice, în special, formarea şi dezvoltarea competenţelor creative.
În mod particular, investigaţia se referă la analiza creaţiei populare materiale ca element esenţial al etnografiei care constituie suportul fundamental al educaţiei artistice şi estetice a studenţilor. Creaţia populară materială este dezvăluită în maniera de model valoric şi iconic, acesta fiind înscris în conceptul etnopedagogiei.
Elaborarea cursului de etnografie rezidă în iniţierea studenţilor privind cunoaşterea, conştientizarea şi valorificarea tradiţiilor naţionale, a creaţiei populare materiale: arhitectura populară, portul tradiţional, ţesutul, olăritul, alte meşteşuguri.
Lucrarea developează fundamentele etnografice în dezvoltarea creativităţii studenţilor din învăţământul pedagogic artistic şi FPI prin corelare curriculară şi interdisciplinară, prin modelul pedagogic al disciplinei Etnografia, prin elucidarea funcţiei educative a cursului Etnografie.
Rezultatele principale ale cercetării demonstrează că studiul Etnografiei în baza Curriculumului de etnografie elaborat şi experimentat de autoare prin Modelul pedagogic de dezvoltare a capacităţilor creative ale studenţilor în baza creaţiei populare materiale, este favorabil şi eficient formării unor capacităţi creative la nivel de cunoaştere/receptare, producere/creare şi de practică educaţională, precum: flexibilitatea şi fluiditatea compoziţională, cromatică, şi ideatică; originalitatea plastică; aplicarea creativă a motivelor şi formelor artei populare materiale în lucrările proprii şi în activitatea pedagogică.
Curriculumul de etnografie poate fi aplicat ca model în construcţia şi dezvoltarea curriculară a disciplinelor artistic-estetice în formarea profesională iniţială la facultăţile de arte plastice.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: