|
StatutTeza a fost susţinută pe 4 septembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 18 octombrie 2007 Autoreferat![]() TezaCZU 796:371.037.1:574
|
În cadrul prezentei cercetări a fost abordată problema practicării exerciţiilor fizice de către elevi în dependenţă de factorii de mediu, având ca scop optimizarea procesului de educaţie fizică din ciclul gimnazial în dependenţă de gradul de poluare a mediului ambiant prin aplicarea sistemelor adecvate de acţionare.
În rezultatul generalizărilor teoretice, studiului documentar din domeniul practicii existente, sondajului sociopedagogic şi proiectărilor analitice a fost determinat conţinutul mijloacelor adecvate ale educaţiei fizice, metodologia de aplicare a acestora în dependenţă de starea poluării mediului ambiant in cadrul căruia se desfăşoară procesul instructiv-educativ la disciplina Educaţie fizică.
Rezultatele obţinute în cadrul experimentului pilot şi experimentului pedagogic desfăşurat în condiţiile procesului instructiv-educativ al educaţiei fizice gimnaziale ne permite să constatăm eficacitatea programei propuse şi metodologiei de aplicare a acesteia pe parcursul unui an şcolar cu elevii claselor a V-a şi a VI-a.
În urma analizei comparative matematico-statistice s-a stabilit că utilizarea mijloacelor de acţionare elaborate de noi şi aplicate in experimentul pedagogic a influenţat semnificativ asupra indicilor parametrilor funcţionali şi motrici, ei având valorile net superioare la pragul de semnificaţie de 5-1% la grupa experiment faţă de grupa martor.
Analiza corelativă a demonstrat că factorii poluanţi SO2, CO, Noxe şi particule în suspensie au o influenţă clara asupra procesului de dezvoltare funcţionala si de pregătire motrică, care poate fi luată în consideraţie pentru lichidarea influenţelor negative menţionate anterior prin includerea mijloacelor elaborate de noi, mijloace ce ţin cont de factorii de mediu.
Materialele cercetării date pot fi aplicate in procesul instructiv-educativ la şcoli situate în mediul poluat şi la cursuri de pregătire a cadrelor didactice de profil.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: