|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 decembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 februarie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU 811.133.1:373.3 (043.2)
|
Investigaţia răspunde unor necesităţi pedagogice din domeniul studierii limbii franceze în clasele primare, abordându-se un şir de probleme ce vizează valorificarea metodologică a textului literar, care are un impact benefic asupra formării competenţelor lectorale ale elevilor.
Dimensiunea teoretică a cercetării include premisele epistemologice ale noţiunilor de bază (text, literaritate, text literar autentic, text instructiv etc.), stabilirea cadrului de referinţă (specificul textului literar ca structură material-ideatică, a structurii şi funcţiilor sale etc.) şi elaborarea, în această bază, a Modelul de valorificare didactică a textului literar ca factor al învăţării limbii franceze în clasele primare.
Dimensiunea experimentală implică descrierea procesului de aplicare a Modelul de valorificare didactică a textului literar în practica educaţională. Modelul şi-a confirmat valoarea formativă prin realizările elevilor, care au demonstrat o creştere vizibilă a nivelului competenţelor lectorale, care au avut o influenţă benefică asupra învăţării limbii franceze.
S-a constatat şi s-a demonstrat că valorificarea metodologică a textului literar are valoare formativă pentru perfecţionarea practicii educaţionale cu scopul obţinerii unor rezultate mai bune în procesul învăţării limbii franceze. Demersul teoretic şi cel practic este abordat multiaspectual şi se bazează pe principiile comunicative promovate de Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi şi pe obiectivele prevăzute de Curriculum-ul de limbi străine pentru clasele primare.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: