|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 decembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 17 aprilie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU 37.016:811.111(043.2)
|
Teza abordează, în plan teoretic şi practic, metodologia de formare/dezvoltare la elevii de vârstă şcolară mică a atitudinii pozitive faţă de cultura naţională în cadrul învăţării limbii engleze în clasele primare.
Şcoala modernă dintr-un stat european trebuie să formeze şi să dezvolte la elevi conştiinţa europenismului ce include toleranţa, deschiderea, acceptarea, atitudinea pozitivă ce se construiesc în personalităţile individuale prin demersuri educaţionale sistematice. Premisa condiţiilor culturale este completată de aceea cu cea a posibilităţii formării atitudinii pozitive faţă de cultura naţională la nivelul vîrstei şcolare mici.
În lucrare se pune accentul pe tehnologia de formare a atitudinii interculturale faţă de cultura naţională la elevii claselor primare, model care propune să redirecţioneze principial şi integral procesul de predare-învăţare-evaluare a limbii engleze în clasele primare.
În teză au fost analizate conceptele de valoare fundamentală şi atitudine pozitivă, interculturalitate şi educaţie interculturală - în raport cu predarea-învăţarea limbii engleze în clasele primare; s-au studiat experienţele de educaţie multi- şi interculturală în învăţământul din Europa şi SUA şi atitudinea elevilor claselor primare faţă de cultura naţională.
Pe baza abordărilor interculturale s-a elaborat şi implementat un Model pedagogic de formare a atitudinii interculturale la elevii claselor primare. Cercetarea a demonstrat că toleranţa reciprocă şi înţelegerea mutuală pot fi formate elevilor claselor primare printr-o educaţie de preîntâmpinare a dimensiunilor culturale.
Promovarea ataşamentului şi înţelegerii culturale, oferirii de ajutor învăţătorului claselor primare şi de limbă engleză în dobândirea unor deprinderi şi atitudini pentru cunoaşterea, înţelegerea, acceptarea şi respectarea elementelor culturii tuturor conlocuitori nu este doar un slogan pro-europenizare, ci o necesitate vitală a şcolii moderne.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: