|
StatutTeza a fost susţinută pe 6 martie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 iunie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU 377 (043.2)
|
În lucrarea dată se cercetează bazele conceptuale, teoretice şi tehnologice ale procesului de pregătire profesională pentru locul de muncă. Fundamentele conceptuale sunt determinate în contextul educaţiei ecologice, modelului ecologic de dezvoltare, pedagogiei antropologice, cibernetice şi andragogiei.
Componenţa care formează sistemul de pregătire profesională pentru locul de muncă este o politică de dezvoltare stabilă, care include în sine instituţiile economice de piaţă – piaţa muncii, realiile repartizării resurselor de muncă, şomajul şi progresul tehnologic.
Sunt propuse noile definiţii ale competenţelor. Se prezintă o analiză comparativă a pedagogiei tradiţionale şi instruirii axate pe competenţe.
Este prezentată tehnologia elaborării standardului instruirii profesionale pe locul de muncă, care constă din douăsprezece acţiuni consecutive. Rezultatele cercetării sunt aprobate în practica instructivă prin rezultate pozitive, de asemenea au fost utilizate la elaborare şi aprobarea unui şir de documente normative în domeniul învăţământului profesional şi instruirii.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: