1 septembrie 2015
În contextul aprobării noilor reglementări în educația doctorală și luând în considerare principalele tendințe în domeniu pot fi sintetizate următoarele provocări pentru studiile doctorale în Republica Moldova:
-  Fragmentarea sistemului de pregătire prin doctorat ;
 
-  Număr redus de persoane pregătite prin doctorat;
 
-  Distanţarea doctoratului de procesul de cercetare ştiinţifică;
 
-  Subfinanţarea studiilor doctorale;
 
-  Disproporţii structurale în pregătirea persoanelor pe domenii ştiinţifice;
 
-  Conflicte de interese şi fraude ştiinţifice în studiile doctorale;
 
- Discontinuitate în elaborarea şi promovarea politicilor în domeniul doctoratului;
 
-  Concentrarea majorităţii funcţiilor decizionale în instituții cu capacităţi şi experienţă insuficientă;
 
- 9 Colaborare restrânsă în procesul studiilor doctorale la nivel naţional şi internaţional;
 
-  Asigurarea cu conducători de doctorat calificaţi şi stabilirea rolului acestora.
 
 
Fiecare din aceste provocări a fost analizată după schema: caracteristicile - noile reglementări - posibilul impact negativ (în lipsa unor acțiuni) - soluții propuse. 
Materialul complet (autor - G.Cuciureanu) poate fi citit în nr.2 al revistei
 Intellectus.