Comisia de atestare
Comisia de acreditare
Comisiile de experţi
Dispoziţii, instrucţiuni
Acte normative
Nomenclator
Instituţii
Consilii
Seminare
Teze
Conducători de doctorat
Deţinători de grad
Doctoranzi
Postdoctoranzi
CNAA logo

 română | русский | english


Impactul stresului educaţional asupra unor parametri fiziologici la adolescenţi


Autor: Natalia Curea
Gradul:doctor în biologie
Specialitatea: 03.00.13 - Fiziologia omului şi animalelor
Anul:2005
Conducător ştiinţific: Boris (decedat) Melnic
doctor habilitat, profesor universitar, Universitatea de Stat din Moldova
Instituţia:
CSS:

Statut

Teza a fost susţinută pe 23 decembrie 2004 în CSS
şi aprobată de CNAA pe 27 ianuarie 2005

Autoreferat

Adobe PDF document0.37 Mb / în română

Teza

CZU 616.631.11-089.87:577.171.6

Adobe PDF document 2.00 Mb / în română
126 pagini


Cuprins


CAPITOLUL I. Reviul literaturii
  • 1.1 Ponderea biologică a stresului
  • 1.2 Obiectivele psiho-fiziologice ale stresului în procesul educaţional
  • 1.3 Funcţiile universale ale familiei în procesul formării adolescentului

CAPITOLUL II. Materiale şi metode de investigare
  • 2.1 Testul dermal de determinare a lactatului
  • 2.2 Metode de cercetare cardio –vasculare
  • 2.2.1 Determinarea parametrilor cardiovasculari
  • 2.2.2 Calcularea parametrilor cardiovasculari
  • 2.2.3 Înregistrarea electrocardiografică
  • 2.3 Înregistrărea elecroencefalografică
  • 2.4 Determinarea cortizolului în salivă
  • 2.5 Studiul psiho-emoţional

CAPITOLUL III. Rezultatele investigatiilor şi descrierea lor
  • 3.1 Testul dermal la stres
  • 3.2 Dinamica stării sistemului cardio-vascular în condiţiile stresului educativocognitiv
  • 3.3 Influenţa stresului educativo-cognitiv asupra dinamicii conţinutului cortizolului în salivă
  • 3.4.Modificările encefalo- neuronale in condiţiile stresului educativo-cognitiv

CAPITOLUL IV. Discuţii şi interpretarea rezultatelor investigaţiilor