|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 noiembrie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 22 ianuarie 2009 Autoreferat![]() TezaCZU 339.138(043.2)
|
Disertaţia de faţă reprezintă o abordare inovatoare a conceptului de marketing urban în contextul competitivităţii oraşelor din Republica Moldova. În conformitate cu obiectivele stabilite lucrarea este structurată în trei capitole.
În primul capitol se tratează conceptul de marketing urban prin prisma diverşilor autori, şi are loc transpunerea esenţei marketingului general la dimensiunea urbană. Sunt descrise iniţiativele implementate în domeniu sub formă de legi, documente şi acorduri la nivel naţional şi internaţional, originile şi evoluţiile termenului de marketing urban, atât sub aspect teoretic, cât şi practic. Tot în acest capitol este abordată noţiunea de oraş sub trei aspecte importante: ca produs, ca piaţă şi ca întreprindere în sistemul de marketing urban.
În cel de-al doilea capitol se cercetează competitivitatea sub aspect metodologic şi practic ca factor de asigurare a succesului în condiţiile creşterii concurenţei urbane. Sunt prezentate aspecte metodologice şi metodice privind conţinutul şi evaluarea competitivităţii oraşelor prin intermediul ratingului urban. În baza acestora, şi utilizând sursele secundare de date (statistica naţională), a fost propus un model propriu de rating al oraşelor din Republica Moldova după mediul de afaceri.
În cel de-al treilea capitol se analizează posibilităţile de asigurare şi dezvoltare a competitivităţii oraşelor în cadrul conceptului modern de marketing urban. Este elaborat un model de poziţionare urbană prin prisma oraşului – pilot Bălţi şi este prezentată politica de promovare a imaginii oraşelor ca factor de dezvoltare a competitivităţii, utilitatea brandului urban, etape şi instrumente în construirea identităţii urbane.