|
StatutTeza a fost susţinută pe 23 decembrie 2004 în CSSşi aprobată de CNAA pe 21 aprilie 2005 Autoreferat![]() |
Lucrarea este dedicată analizei conţinutului marketingului bancar, prin studierea practicilor mondiale de marketing pe piaţa bancară, cu scopul identificării direcţiilor de implementare a acestora în activitatea băncilor comerciale şi fundamentarea modelului de marketing bancar în vederea organizării eficiente a sistemului de marketing în băncile comerciale din Republica Moldova.
În vederea realizării acestui obiectiv - cerinţă impusă de băncile comerciale, care urmăresc majorarea continuă a indicatorilor de performanţă bancară, au fost studiate particularităţile dezvoltării marketingului autohton, posibilităţile şi direcţiile de implementare a experienţei internaţionale, ţinîndu-se seama de specificul Republicii Moldova, de cultura şi mentalitatea formată.
Lucrarea fundamentează conceptele de marketing bancar, produs bancar, serviciu bancar şi sistematizează abordărilor teoretice – evolutive ale marketingului bancar.
Autorul a sistematizat practicile bancare internaţionale de bază cu aplicabilitate parţială sau perspectivă de aplicabilitate pentru întreprinderile bancare din Republica Moldova.
O atenţie deosebită în lucrare este atribuită analizei pieţei bancare autohtone şi tendinţelor actuale de dezvoltare; elaborarea unui model metodic de organizare a sistemului şi procesului de marketing în banca comercială.
Lucrarea conţine o analiză a organizării activităţii de marketing în cadrul băncii comerciale şi fundamentarea principiilor de dezvoltare ale serviciului marketing în condiţii de eficienţă economică.
Rezultatele cercetării poartă un caracter conceptual, metodologic şi aplicativ şi pot fi
utile în elaborarea şi realizarea de proiecte privind implementarea unor practici bancare şi
conţinuturi cu influenţe directe asupra indicatorilor de performanţă a întreprinderii bancare
cît şi în procesul de instruire.