|
StatutTeza a fost susţinută pe 19 mai 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 septembrie 2006 Autoreferat![]() TezaCZU 37.0+811.135.1’243(043.2)![]() 164 pagini |
Cercetarea abordează una dintre cele mai stringente probleme ale învăţămîntului la etapa actuală, în general, şi a învăţării limbii române, în special – cea a formării competenţelor de comunicare în limba ţintă.
În studiu sînt analizate premisele epistemologice ale formării competenţelor verbal-comunicative ale elevilor de vîrstă şcolară mică; este conceptualizată teoretic perioada preabecedară a învăţării limbii de către elevii alolingvi; este elucidat rolul corelaţiei vorbire-comunicare în organizarea raţională a procesului formativ din punct de vedere metodologic.
Este elaborat şi fundamentat teoretico-pragmatic Sistemul tehnologic de formare a competenţelor de comunicare în limba română elevilor alolingvi în perioada preabecedară, fapt care a demonstrat că dobîndirea acestor competenţe este posibilă prin valorificarea sistematică a diverselor aspecte ale comunicării în trei secvenţe constitutive.
Utlizarea Sistemului tehnologic generează dorinţa de a vorbi, de a se bucura de reuşita comunicativă, apar primele motivaţii nedominate de aprecierea prin note, ci de o necesitate orientată spre o activitate interesantă, atrăgătoare, stimulativă.
Cercetarea nu epuizează problema formării competenţelor comunicative, ci configurează deschideri spre valorificarea circumstanţelor specifice de menţinere a interesului şi motivaţiei învăţării limbii române ca limbă ţintă, de fundamentare sociologică a educaţiei comunicării în baza curriculumului disciplinar, de valorificare a problematicii plurilingvismului activ la nivelul formării competenţelor de comunicare elevilor alolingvi.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: