13.00.02 – Teoria şi metodologia instruirii (pe discipline)
Paşaportul specialităţii:
Teoria şi metodologia instruirii la disciplinele socio-umanistice
Domeniul ştiinţific în care se conferă gradele ştiinţifice
Pedagogie
Formula specialităţii Teoria şi metodologia instruirii la disciplinele socio-umanistice se ocupă de cercetarea principiilor, metodologiei, tehnologiei, conceptelor, instruirii la disciplinele socio-umanistice. În cadrul acestei specialităţi se analizează paradigmele teoretice şi metodologice în procesul instruirii la disciplinele socio-umanistice.
Specialităţi adiacente:
Sferele de cercetare
Fundamentele teoriei şi metodologiei ca sistem al ştiinţelor educaţiei; Teoria şi metodologia curriculumului la metodici particulare; Teoria instruirii în domeniul filologiei, limbilor moderne, artelor plastice, coregrafiei, economie politică; metodologia educaţiei şi procesului de învăţămînt în domeniul predării metodicilor particulare (socio-umanistice); Metodologia cercetării şi creatologia procesului de învăţămînt la disciplinele socio-umanistice; Deontologia pedagogică în activitatea de instruire în învăţămîntul primar, liceal, universitar.
Cercetarea în domeniul teoriei şi metodologiei instruirii în domeniul disciplinelor socio-umanistice creează fundamentele teoretice, epistemologice, axiologice, teleologice pentru metodologia instruirii în domeniul disciplinelor: Teoria şi metodologia instruirii în domeniul filologiei, limbilor moderne, artelor plastice, coregrafiei, economiei politice, managementului.
Autorii:
Date despre autorii paşaportului specialităţii ştiinţifice, a programei examenului de doctorat şi date despre recenzenţi
Autorii
N.Crivceanshi, dr., conf.univ.
Guzun Maria, lector superior şef catedră Filologie Franceză,