|
StatutTeza a fost susţinută pe 23 august 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 20 decembrie 2007 Autoreferat![]() TezaCZU 070:303.62
|
Lucrarea are ca obiect identificarea rolului şi locului interviului în valorificarea jurnalistică a realităţii la etapa actuală; determinarea dimensiunilor conceptuale ale interviului ziaristic, evaluat în contextul prefacerilor axiologice prin care trece comunicarea mediatică în perioada de tranziţie; examinarea schimbărilor de natură cantitativă şi calitativă ce au intervenit în evoluţia interviului din presa scrisă contemporană; desemnarea tehnicilor de redactare a interviului, în vederea valorificării cât mai eficiente a mesajului comunicat.
În studiu se întreprinde o examinare complexă a fenomenului interviului, fiind depistate tendinţele evoluţiei genului la etapa actuală. Studiul oferă o sistematizare, definire şi analiză comparată integrală a interviului, reliefează locul lui în cadrul sistemului de genuri la care recurge jurnalismul contemporan. Interviul este examinat, pe de o parte, din perspectiva relaţiei sale cu alte genuri, pe de altă parte, este evidenţiată interferenţa care se produce între genuri, imprimând noi valenţe textelor jurnalistice. Dezvăluirea experienţei specifice a jurnaliştilor oferă posibilitatea constatării unor particularităţi semnificative ale genului, cum ar fi pătrunderea masivă a elementului analitic în conţinutul interviului.
În lucrare se intervine cu precizări în tipologia actuală a interviurilor, sunt argumentate şi explicate apariţia formelor noi ale genului examinat. Într-o lumină nouă este prezentată corelaţia ”întrebare”- ”răspuns”.
Studiul însumează trei capitole: 1. Interviul – între informare şi nevoia de deliberativ; 2. Metode şi căi de eficientizare a corelaţiei Întrebare – răspuns; 3. Diversitatea interviurilor în contextul problematicii actuale a mass media.
Autorul formulează un şir de concluzii şi recomandări, care ar conduce la punerea în valoare a potenţialului interviului în presa contemporană
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: