|
StatutTeza a fost susţinută pe 23 decembrie 2004 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 ianuarie 2005 Autoreferat![]() |
Teza de doctorat este consacrată elaborării şi fundamentării teoretice a conceptului de modelare a comportamentului de cumpărare şi consum, investigării particularităţilor desfăşurării procesului decizional de cumpărare şi consum, a tipurilor de comportamente induse în condiţiile de tranziţie de la o economie monopolistă la o economie de piaţă funcţională, propune noi strategii de marketing diferitelor întreprinderi.
La baza studiului stă principiul metodologic al abordării complexe şi sistemice a conceptelor economice contemporane, ceea ce a permis investigarea comportamentului de cumpărare şi consum la nivelul populaţiei României şi asamblarea unei teorii şi metodologii care să permită firmelor previziunea rezultatelor viitoare în funcţie de comportamentul de cumpărare manifestat de clienţi anterior.
În scopul realizării obiectivelor propuse în lucrare au fost evidenţiate etapele procesului decizional de cumpărare, factorii cu o influenţă deosebită asupra acestui proces. A fost investigat comportamentul de cumpărare manifestat la nivelul populaţiei, s-a realizat modelarea matematică a comportamentului de cumpărare şi s-au identificat modalităţile prin care mixul de marketing poate schimba acest comportament.
Rezultatele cercetării au un aspect conceptual, metodologic şi operaţional
şi pot avea aplicabilitate în elaborarea strategiilor firmelor ce sunt prezente
sau doresc să pătrundă pe piaţa românescă, în elaborarea politicii
macroeconomice a statului faţă de exportatorii străini şi în procesul de
cercetare şi instruire, contribuind la aprofundarea şi dezvoltarea teoriei şi
practicii de marketing.