|
StatutTeza a fost susţinută pe 24 februarie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 aprilie 2006 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 658.8 (043.2.)
|
Lucrarea are un conţinut atât fundamental, cât şi aplicativ prin recomandările practice privind perfecţionarea procesului planificării interne a sortimentului întreprinderii producătoare, pe baza principiilor de marketing şi a metodelor de luare a deciziilor, ce contribuie la susţinerea funcţionării stabile şi eficiente a întreprinderilor din Republica Moldova.
Astfel, este precizată esenţa politicii de sortiment în viziunea de marketing, este cercetat mecanismul de realizare a strategiei sortimentale, precum şi factorii micro- şi macromediului de marketing ce influenţează acest proces. În baza unor principii obiectiv argumentate, este propusă "Matricea strategiilor privind gama sortimentală". În scopul creşterii importanţei practice a clasificării propuse a strategiilor sortimentale, este elaborată "Metodologia selectării deciziilor strategice privind gama de produse", ce determină posibilitatea selectării lor cu ajutorul componentelor mixului de marketing.
În aspect aplicativ, elaborările metodice şi propunerile autorului prezentate în teză au permis fundamentarea politicii sortimentale a întreprinderii producătoare. Implementarea elaborărilor autorului va contribui la soluţionarea problemelor de asigurare a unei dezvoltări economice durabile a întreprinderilor producătoare din Republica Moldova în baza perfecţionării continue a sistemului de gestionare a sortimentului de produse.
Recomandările cu care finalizează lucrarea pot sta la baza unor cercetări ulterioare, fiind posibilă aplicarea lor atât în scopuri ştiinţifice, cât şi didactice, astfel contribuind la dezvoltarea teoriei şi practicii de marketing.