|
StatutTeza a fost susţinută pe 22 decembrie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 1 martie 2007 Autoreferat![]() TezaCZU 339.9:004.738.5(498)(043.2)=135.1
|
Cercetarea Dezvoltarea comerţului internaţional prin Internet contribuie la extinderea studiilor consacrate procesului de promovare a societăţii informaţionale, subliniind caracterul accelerat de dezvoltare a comerţului electronic la nivel internaţional şi implicit la nivelul României.
Subiectul cercetării vizează un aspect de mare însemnătate în domeniul afacerilor electronice şi a promovării societăţii informaţionale, pentru că unul din cele mai semnificative instrumente ale comerţului internaţional este comerţul electronic, dezvoltarea căruia presupune abandonarea suveranităţii în domeniul comercial.
Evaluarea experienţei mondiale în domeniul comerţului electronic comportă un interes deosebit de cercetare, mai ales în contextul în care sistemul multilateral al comerţului internaţional este ameninţat de fenomenul de proliferare a blocurilor comerciale ce promovează tendinţe protecţioniste faţă de ţările terţe. În acest sens, cercetarea a abordat şi problematica implementării comerţului electronic în România. Dimensiunea teoretică pune în valoare exigenţele tranziţiei la noile tehnologii informaţionale, dar şi alte concepte conexe, precum securitatea datelor în sistemele informatice economice, comerţul electronic TIPS, semnătura electronică, securitatea transmisiei şi stocării de date.
Lucrarea decelează particularităţile fundamentale ale procesului de implementare a comerţului electronic şi propune o analiză mai aprofundată a problemelor derulării acestui nou tip de comerţ. Au fost de asemenea analizate comparativ activităţile de comerţ din România şi din ţările Uniunii Europene.
În teză este argumentată necesitatea preluării experienţei în comerţul electronic din spaţiul mondial, în special din spaţiul european, de la alte state membre ale Uniunii Europene. În contextul dat a fost subliniată necesitatea ca pentru ţările cu o prezenţă redusă pe piaţa mondială Internet-ul să ofere şansa spargerii barierelor istorice şi geografice şi în consecinţă o revitalizare economică consistentă.