|
StatutTeza a fost susţinută pe 22 iunie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 20 septembrie 2007 Autoreferat![]() TezaCZU 341.231.14(043.2)
|
Scopul de bază al investigaţiei cuprinse în cadrul acestei lucrări vizează analiza aprofundată a instituţiei protecţiei drepturilor copilului prin prisma reglementărilor internaţionale şi a concep-ţiilor, ipotezelor, afirmaţiilor doctrinare ale specialiştilor privind cauzele apariţiei fenomenului, natura juridică, domeniul de manifestare practică, fenomenele juridice şi de altă natură ce influenţează această instituţie.
Reglementarea pe plan internaţional a drepturilor copilului a semnificat încununarea unei lupte pentru recunoaşterea copilului ca om, ca persoană cu drepturi depline. Acest moment a deschis o nouă pagină în istoria drepturilor omului: realizarea în viaţă a tuturor drepturilor recunoscute copilului, unirea eforturilor pentru a putea oferi copilului o viaţă mai bună.
Tratarea acestui subiect de maximă importanţă a început cu examinarea unor aspecte care, la prima vedere, păreau a fi arhicunoscute, dar care, de fapt, prin natura lor, s-au dovedit a fi puţin studiate. Lucrarea de faţă vine să completeze, în parte, aceste lacune, să clarifice o serie de controverse legate de statutul juridic al copilului.
Aportul nostru, în acest sens, constituie un nou model de tratare a problemei vizate, care cuprinde argumente privind necesitatea instituirii unor mecanisme distincte de protecţie a copilului şi a drepturilor acestuia, pornind de la standardele internaţionale general recunoscute.
Complexitatea fenomenului cercetat, condiţionat în special de precaritatea condiţiei copilăriei, a determinat efectuarea unei analize ştiinţifice multilaterale, interdisciplinare a acestuia, atât din punct de vedere teoretic, cât şi practic.
Întregul spectru de cercetări efectuate în cadrul prezentei teze se bazează pe următoarea idee fundamentală: în lume există o diversitate de copilării, ceea ce impune reglementarea, analiza, respectarea drepturilor copilului şi nu a drepturilor copiilor
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: