|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 11 septembrie 2007 în CSS şi aprobată de CNAA pe 18 octombrie 2007
Autoreferat
– 0.32 Mb / în română
Teza
CZU 37.016.046:51 (043.3)
0.85 Mb /
în română
135 pagini |
Cuvinte Cheie
competenţă, problemă, rezolvare de probleme, proces rezolutiv; - eterogenitate, abordare diferenţiată, diferenţiere, individualizare, personalizare, formare diferenţiată, strategie de diferenţiere, premise ale strategiei de diferenţiere; - vîrstă şcolară mică, personalitate, stil, abordare stilistică, stil rezolutiv, stil rezolutiv strategic, stil rezolutiv tactic, stil rezolutiv empiric; - metodologie, obiectiv, conţinut de învăţare, metodă didactică, situaţie de învăţare, contexte sociale de învăţare, forme de organizare a clasei, sarcină didactică (Anexa 6)
Adnotare
Investigaţia abordează problematica teoretică şi experimentală de formare diferenţiată a competenţelor de rezolvare a problemelor la elevii claselor I–IV, în baza abordării stilistice a procesului rezolutiv.
În teză au fost determinate fundamentele teoretice ale procesului de formare diferenţiată a competenţelor de rezolvare a problemelor la elevii claselor I–IV prin:
- abordarea ştiinţifică a problematicii formării diferenţiate;
- precizarea conceptului „stil rezolutiv” referitor la elevii de vîrstă şcolară mică şi stabilirea corelaţiei nivelului de formare a competenţelor de rezolvare a problemelor cu stilul rezolutiv.
În rezultatul cercetărilor a fost elaborată o strategie de diferenţiere cu premisele determinate la nivelul particularităţilor de stil rezolutiv, care corelează dimensiunile personal – stilistice şi social – organizatorice în cadrul activităţilor curriculare.
Analiza rezultatelor implementării experimentale a strategiei elaborate demonstrează eficienţa şi relevanţa strategiei în planul performanţelor şcolare.
Cuprins
Capitolul 1. Fundamentele teoretice ale procesului de formare diferenţiată a competenţelor de rezolvare a problemelor la elevii claselor I–IV
- 1.1. Descrierea generală a problemelor pentru clasele I–IV
- 1.2. Structura şi conţinutul sistemului competenţelor de rezolvare a problemelor pentru clasele I–IV
- 1.3. Reperele teoretico-metodologice ale procesului de diferenţiere a formării competenţelor de rezolvare a problemelor în clasele I–IV
Capitolul 2. Studiu teoretic şi experimental-constatativ al stilurilor rezolutive manifestate de elevi la vîrsta şcolară mică
- 2.1. Locul şi rolul conceptului stil rezolutiv în sistemul accepţiunilor psihopedagogice moderne
- 2.2. Factori ce determină constituirea stilului rezolutiv la elevii de vîrstă şcolară mică
- 2.3. Factori ce determină stabilitatea relativă şi posibilitatea modificării stilului rezolutiv la elevii de vîrstă şcolară mică
- 2.4. Tipologizări ale stilurilor rezolutive
- 2.5. Studiu experimental-constatativ al stilurilor rezolutive manifestate de elevi la vîrsta şcolară mică
- 2.6. Corelaţia nivelului formării competenţelor de rezolvare a problemelor la elevii de vîrstă şcolară mică cu stilurile rezolutive
Capitolul 3. Elaborarea unei strategii de diferenţiere pentru formarea competenţelor de rezolvare a problemelor la elevii claselor primar
- 3.1. Modelarea conţinuturilor de rezolvare a problemelor
- 3.2. Modelarea strategiilor didactice
- 3.3. Validarea experimentală a strategiei de diferenţiere