|
StatutTeza a fost susţinută pe 3 noiembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 20 decembrie 2007 Autoreferat– 0.42 Mb / în rusă– 0.34 Mb / în română TezaCZU 33:347.77 (478) (043)
3.88 Mb /
în rusă |
Actualmente, produsele intelectuale, cunoştinţele, informaţiile, potenţialul profesional, şti-inţific, spiritual şi cultural devin forţa motrice a creşterii economice, care determină competitivi-tatea producerii autohtone. În lucrare se realizează o cercetare complexă a proprietăţii intelectuale, evidenţierea parti-cularităţilor şi problemelor de formare, utilizare şi gestiune în economia contemporană la nivel macro şi micro, luând în calcul tendinţele globale, concomitent cu stabilirea mecanismului solu-ţionării problemelor menţionate.
Investigaţia se desfăşoară în limitele economiei politice şi doctrinelor economice, luând în calcul concordanţa cu alte ştiinţe: filosofie, istorie, drept, politologie, sociologie, informatică, finanţe, marketing, management, asigurare etc. ceea ce dă cercetării un caracter interdisciplinar.
Sintetizările teoretice se bazează pe investigaţiile economiştilor, filosofilor şi juriştilor refe-ritor la teoria proprietăţii, teoriei „postindustriale” şi celei „informaţionale”, analiza proceselor transformaţionale în Republica Moldova, pe elaborări economice concrete referitor la adminis-trarea şi gestionarea la întreprinderi şi organizaţii.
În plan teoretic prezintă interes sistematizarea conceptelor proprietăţii intelectuale, releva-rea formelor aceştia, argumentarea poziţiei relaţiilor multifactoriale ale proprietăţii intelectuale şi diviziunea consecutivă a dreptului proprietăţii asupra produsului intelectual între fondator, stat şi firmă prin determinarea problemelor şi rezolvării ulterioare a acestea.
Materialele cercetării pot fi utilizate: la elaborarea actelor legislative referitor la perfecţio-narea relaţiilor în domeniul proprietăţii intelectuale; la elaborarea strategiei administrării proprie-tăţii intelectuale la nivel naţional şi corporativ; în centre şi firme de consulting pentru manageri sau antreprenori începători; în mediul ştiinţifico-didactic, la alcătuirea cursurilor de lecţii la teo-ria economică şi managementul proprietăţii intelectuale.