|
StatutTeza a fost susţinută pe 7 octombrie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 22 decembrie 2011 Autoreferat![]() ![]() |
Structura lucrării: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 176 de titluri, 126 de pagini de text de bază.
Concluziile şi rezultatele cercetării au fost reflectate în 14 publicaţii ştiinţifice.
Domeniul de studiu: literatură universală şi comparată. Se urmăresc personajele principale ale romanului Oblomov de I. A Gociarov la nivelurile de imagine, concept, simbol.
Scopul lucrării: reliefarea sistemului de imagini şi simboluri ca dominantă în crearea conţinutului romanesc în Oblomov. Obiectivele: A reliefa, în baza textului, complexitatea imaginii personajului central, simbioza armonioasă dintre tipic şi individual în structura acestuia şi, în fine, de a demonstra unitatea dintre etern şi efemer, filosofic şi laic, tragic şi comic în romanul lui I.A. Goncearov.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în cercetarea sistemului de imagini şi simboluri din romanul Oblomov de I. A. Goncearov; în generalizările şi concluziile, care permit relevarea concepţiei auctoriale despre lume. Se acordă o atenţie deosebită simbolisticii romanului şi se fundamentează raportul imagine-concept-simbol-limbă.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în cercetarea sistemică a categoriilor artistice "imagine", "concept", "simbol".
Valoarea aplicativă a lucrării. Materialele şi concluziile lucrării pot fi folosite în cercetarea conceptelor şi simbolurilor mentalităţii de est (în primul rînd din Rusia) şi de vest. Materialul din această lucrare poate fi utilizat la analiza unor teme şi motive din romanul Oblomov prezente în literatura rusă şi în cea universală, la elaborarea unor cursuri generale şi speciale la literatura rusă din a doua jumătate a secolului al XIX-lea pentru învăţămîntul universitar
Pentru prima data, în cadrul unei teze de doctorat, se acordă o atenţie deosebită simbolisticii romanului, fundamentîndu-se relaţia strînsă dintre categoriile artistice "imagine", "concept", "simbol" în studiul personajului literar.