|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 29 noiembrie 2004 în CSS şi aprobată de CNAA pe 24 februarie 2005
Autoreferat
– 0.90 Mb / în română
|
Cuvinte Cheie
strategie didactica, tehnologie didactica, metoda activa de învaţamânt, competenţe comunicative, curriculum, model tehnologic, obiectiv educaţional, conţinut, activitatea profesorului, activitatea elevului , evaluarea randamentului
Adnotare
Investigaţia abordeaza problematica teoretica si experimentala de formare a competenţelor
comunicative prin aplicarea metodelor active/interactive.
În teza au fost fundamentate repere teoreti ce si metodologice privind selectarea stategiilor
interactive de predare-învaţare a limbii engleze în liceu prin :
- abordarea stiinţifica a problematicii metodelor active/intreractive
- definirea conceptelor de strategie didactica si tehnologii educaţiona le
- elaborarea principiilor de selectare si aplicare a metodelor active de predare-învaţare a limbii engleze în liceu
În rezultatul cercetarilor a fost elaborat un model experimental de formare si evaluare a
competenţelor comunicative prin aplicarea metodelor active.
Analiza experimentala a rezultatelor cantitative si calitative demonstreaza eficienţa
modelului tehnologic elaborat.
Cuprins
CAPITOLUL I. Strategii didactice: delimitari metodologice
- 1.1. Problema strategiilor didactice în literatura de specialitate
- 1.2.Metoda – ca baza a strategiilor didactice interactive
- 1.3. Strategii didactice interactive ca problema metodologica
- 1.4. Principii de selectare si aplicare a strategiilor didactice interactive de predare -învaţare a limbii engleze
CAPITOLUL II. Strategii didactice de predare-învaţare a limbii engleze: abordare retrospectiva
- 2.1. Strategii didactice tradiţionale în predarea -învaţarea limbilor straine
- 2.2.Strategii didactice active în predarea-învaţarea limbilor straine
CAPITOLUL III. Condiţii curriculare de proiectare si aplicare a strategiilor didactice de predare-învaţare limbii engleze în liceu
- 3.1.Experienţa si dificultaţile în proiectarea strategiilor didactice interactive în predarea-învaţarea limbii engleze în liceu
- 3.2.Activitatea verbala – fundamentul lingvo -didactic al strategiei interactive de predare-învaţare a limbii engleze în liceu
- 3.3.Curriculum-ul liceal ca sursa a condiţiilor de baza privind proiectarea strateg iilor didactice de predare -învaţare a limbii engleze
- 3.4.Proiectarea strategiilor didactice interactive de predare-învaţare a limbii engleze din perspectiva curriculara
- 3.5.Validarea experimentala a strategiilor didactice interactive de predare – învaţare a limbii engleze în liceu