Comisia de atestare
Comisia de acreditare
Comisiile de experţi
Dispoziţii, instrucţiuni
Acte normative
Nomenclator
Instituţii
Consilii
Seminare
Teze
Conducători de doctorat
Deţinători de grad
Doctoranzi
Postdoctoranzi
CNAA logo

 română | русский | english

CNAA / Teze / 2021 / iunie /

Campaniile mediatice contemporane: abordări teoretice și practici operaționale


Autor: Ceban Marina
Gradul:doctor în Ştiinţe ale comunicării
Specialitatea: 10.01.10 - Jurnalism şi ştiinţe ale comunicării
Anul:2021
Conducător ştiinţific: Georgeta Stepanov
doctor habilitat, profesor universitar, Universitatea de Stat din Moldova
Instituţia: Universitatea de Stat din Moldova

Statut

Teza a fost susţinută pe 17 iunie 2021 în CSS
şi aprobată de CNAA pe 22 decembrie 2021

Autoreferat

Adobe PDF document0.79 Mb / în română
Adobe PDF document0.67 Mb / în română

Teza

CZU [070 + 659.3]:316.653(043)

Adobe PDF document 1.94 Mb / în română
180 pagini


Cuvinte Cheie

campanie mediatică, fenomen mediatic, valoare socială, domeniu, problemă, produs mediatic, design al campaniei, jurnalism social, responsabilitate socială

Adnotare

Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 173 titluri, 151 pagini text de bază, 7 tabele, 7 figuri și 5 anexe. Rezultatele obţinute sunt publicate în 11 lucrări ştiinţifice.

Domeniul de studiu: Științe ale comunicării.

Scopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica Moldova. Obiectivele lucrării: cercetarea rolurilor, funcțiilor și obiectivelor campaniilor mediatice; caracterizarea elementelor de identitate, a tipologiei și a subiectelor de reflectare a acestora; analizarea modelelor de organizare și a condițiilor de manifestare a lor în presa națională; definirea formelor de manifestare și tipurilor de discursuri ale campaniilor mediatice autohtone.

Noutatea și originalitatea ştiinţifică: descrierea elementelor de identitate și a multiplelor modele ale CM, propunerea unui cadru-tip de organizare a acțiunii sociale prin etapizarea procesului și identificarea practicilor operaționale utilizate de actorii mediatici autohtoni.

Rezultatele noi pentru știință: conceptualizarea campaniilor mediatice ca (1) proces jurnalistic prin identificarea practicilor operaționale organizatorice și (2) produs jurnalistic prin elucidarea formelor de expresie și discursurilor mesajelor de promovare.

Semnificația teoretică: valoarea teoretică constă în determinarea specificului câmpului noțional al campaniei mediatice și etapizarea practicilor operaționale în teze fundamentate științific.

Valoarea aplicativă constă în posibilitatea utilizării conceptelor emise pentru elaborarea ghidurilor privind lansarea campaniilor media și pentru elaborarea manualelor de jurnalism. Implementarea rezultatelor științifice: publicarea a 11 articole științifice la subiect; contribuții prin participări la conferințe naționale și internaționale.

Cuprins


1. BAZELE TEORETICO-METODOLOGICE ALE CONCEPTULUI CAMPANIE MEDIATICĂ
  • 1.1. Campania mediatică ca obiect de cercetare în studiile naționale și internaționale
  • 1.2. Campania mediatică: abordări teoretico-conceptuale
  • 1.3. Repere ale metodologiei cercetării campaniilor mediatice
  • 1.4. Concluzii la capitolul 1

2. PROFILUL IDENTITAR AL CAMPANIILOR MEDIATICE
  • 2.1. Campania mediatică: funcții, roluri și obiective
  • 2.2. Elemente de identitate și tipologia campaniilor mediatice
  • 2.3. Subiecte de reflectare ale campaniilor mediatice
  • 2.4. Concluzii la capitolul 2
3. CAMPANIA MEDIATICĂ: PROCESE ȘI PRODUSE
  • 3.1. Cadrul-tip de organizare a campaniilor de promovare a valorilor sociale
  • 3.2. Campaniile mediatice în presa din Republica Moldova: viziune de ansamblu
  • 3.3. Forme de expresie și discursuri ale campaniilor mediatice autohtone
  • 3.4. Concluzii la capitolul 3

CONCLUZII GENERALE ŞI RECOMANDĂRI
BIBLIOGRAFIE
ANEXE
DECLARAŢIA PRIVIND ASUMAREA RĂSPUNDERII
CV-ul AUTORULUI