|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 ianuarie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 februarie 2008 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.016.046:51 (043.3)
|
Cercetarea prezentată în teză este dedicată problemei sporirii motivaţie de învăţare a matematicii în ciclul gimnazial. În lucrare este dezvăluit aspectul multilateral şi complex al probleme motivaţiei, sunt studiate interconexiunile dintre motivaţie şi trebuinţe, relaţiile dintre trebuinţe, procesul de dezvoltare a trebuinţelor, sunt expuse componentele, care permit formarea struetarii motivului, şi componentele motivaţiei în mediul şcolar.
Bazele cercetării sunt formate de corelaţiile sistemului de motivaţie şi gradul de justificare a metodologiei de aplicare a sistemului. În particular, un rol important îl joacă determinarea momentelor principale de utilizare ale sistemului de motivaţie la învăţarea matematicii, gradul de adoptare a metodologiei elaborate la curriculum, posibilităţile de aplicare a sistemului în procesul de predare-învăţare a matematicii. În procesul de pregătire şi realizare al experimentului au fost relevate particularităţile dezvoltării motivaţiei de învăţare a matematicii, care sînt argumentate din punct de vedere psihologo-pedagogic.
Sistemului motivaţională elaborată efectiv influenţează condiţiile de dezvoltare a motivaţiei de învăţare a matematicii şi include în sine schema de învăţare, alternative de organizare ale lecţiilor şi a lucrului individul al elevilor.
Prelucrarea statistică a rezultatelor experimentului au confirmat eficacitatea sistemului elaborate.
Rezultatele lucrării pot fi aplicate în procesul de predare-învăţare al matematicii şi în pregătirea cadrelor didactice.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: