|
StatutTeza a fost susţinută pe 31 ianuarie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 17 aprilie 2008 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 342.9 (043.2)
|
În prezenta teză ne-am concentrat atenţia asupra cercetării esenţei serviciului public din Republica Moldova, în calitate de fenomen social calitativ nou. Acest demers este făcut pentru prima dată, printr-o analiză complexă, în unitatea teoriei, reglementării legislative şi punerii în practică. Tot pentru prima dată, a fost argumentată o nouă abordare a rolului serviciului public în creşterea nivelului administraţiei de stat. Un loc special în lucrare îi revine reformei serviciului public. În opinia noastră, bazele şi principalele direcţii ale acestei reforme şi-au găsit reflectare în cel de-al doilea capitol al tezei – „Concepţia actuală a dezvoltării serviciului public în Republica Moldova”. Scopul reformei este creşterea radicală a eficienţei serviciului public în interesele dezvoltării societăţii noastre şi a consolidării administraţiei de stat, crearea unui sistem unitar al serviciului public, ţinîndu-se cont de particularităţile naţionale şi de alt ordin.
Realizarea obiectivului formulat trebuie să fie susţinută printr-un complex de măsuri organizatorice, financiare şi juridice. Printre acestea considerăm că un rol important trebuie să-i revină reglementării juridice a raporturilor sociale, formate în procesul executării serviciului public. Perfecţionarea legislaţiei ce reglementează relaţiile de serviciu între funcţionarii publici este legată nemijlocit de realizarea sarcinii de creştere a eficienţei serviciului public.
Considerăm că legislaţia privind serviciul public trebuie să fie orientată spre crearea unor stimulente pentru executarea conştiincioasă şi creativă a obligaţiilor de serviciu, spre introducerea unor restricţii şi interdicţii necesare, stabilirea unor remuneraţii corespunzătoare eforturilor depuse. Aceşti factori, la rîndul lor, influenţează nemijlocit asupra rezultatelor activităţii profesionale a funcţionarilor publici şi, în consecinţă, executarea de către autoritatea publică corespunzătoare a funcţiilor ce i-au fost atribuite.
În aceste condiţii, este justificat interesul în creştere manifestat în ţară faţă de experienţa ţărilor străine în organizarea serviciului public.
În opinia noastră, sarcina statului este ca, în cadrul relaţiilor internaţionale în domeniul serviciului public, să-şi concentreze atenţia, în primul rînd, asupra studierii experienţei străine în domeniul reglementării juridico-normative a serviciului public, al formelor şi metodelor de realizare a politicii de cadre, al asigurării ştiinţifico-metodice şi informaţional-analitice a funcţionării serviciului public.
În condiţiile actuale, o prioritate a funcţionării serviciului public în Republica Moldova este căutarea unui asemenea model al acestuia, care să corespundă obiectivelor reorganizării administraţiei publice centrale, iar parametrii de bază şi rezultatele activităţii sale l-ar plasa în rînd cu serviciile similare din majoritatea ţărilor dezvoltate.
În examinare [2] :
Arhiva tezelor: