|
StatutTeza a fost susţinută pe 24 noiembrie 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 decembrie 2010 Autoreferat– 0.61 Mb / în română |
Structura tezei: adnotări, introducere, 4 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 134 titluri, 6 anexe, 145 pagini de text de bază, 27 figuri, 12 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 17 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: În lucrare este tratată o problemă pedagogică actuală – formarea şi dezvoltarea culturii tehnice elementare a elevilor claselor primare interpretată ca o componentă a culturii generale.
Scopul investigaţiei constă în determinarea reperelor conceptuale şi metodologice de formare şi dezvoltare a culturii tehnice elementare a elevilor claselor primare
Obiectivele investigaţiei: elucidarea teoretică a noţiunii de cultură tehnică elementară; stabilirea vârstei optime (clasei) de la care ar putea începe activităţile educaţionale cu caracter tehnic în clasele primare şi care ar fi consecutivitatea optimă de repartizare pe clase a materiei de studiu din diverse domenii ale tehnicii; proiectarea Modelului pedagogic de promovare a culturii tehnice elementare în clasele primare; argumentarea experimentală a eficienţei Modelului pedagogic.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: conceptualizarea noţiunii de cultură tehnică elementară; evidenţierea domeniului tehnic ca teren pedagogic valoros de dezvoltare a potenţialului creativ al elevilor claselor primare; elaborarea Modelului pedagogic de promovare a culturii tehnice elementare în cl. II-IV.
Semnificaţia teoretică: elaborarea metodologiei promovării culturii tehnice elementare în clasele II-IV; elaborarea curriculumului cursului opţional „Cultura tehnică”, cl. II-IV; elaborarea tehnologiei de evaluare a cunoştinţelor cu caracter tehnic în clase primare.
Valoarea aplicativă: utilizarea în practică a tehnologiei de evaluare a cunoştinţelor cu caracter tehnic a elevilor claselor II-IV; validarea curriculumului cursului opţional „Cultura tehnică”, cl. II-IV.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: rezultatele investigaţiei au fost discutate şi aprobate la 5 conferinţe ştiinţifice şi 4 conferinţe ştiinţifico-practice naţionale şi internaţionale.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: