|
StatutTeza a fost susţinută pe 26 august 2004 în CSSşi aprobată de CNAA pe 14 octombrie 2004 Autoreferat– 0.34 Mb / în română |
Cercetarea realizată a abordat reorientarea integrală a implementării elementelor de protecţie a mediului la predărea chimiei care reflectă în context educaţia racordată la mediu. Astefel, are loc soluţionarea problemelor ambientale prin ordin educaţional la chimie cu elemente de protecţie a mediului. Valorificarea educaţeiei racordate la mediu la chimie se defăşoară prin demers infuzional, modalitate care facilitează studierea conceptelor fundamentale ale cursului şcolar de bază şi redă un carcter dinamic şi aplicativ în sfera cotidiană cu genericul „Chimia pentru Viaţă”.
Prin prisma tehnologiei educaţionale procesul formativ-informativ la chimie a fost fundamentat prin modelul tehnologiei de realizare a educaţiei racordate la mediu care include un ansamblu de componente operaţionale ale actului didactic la chimie conotate în aspect ambiental. Modelul tehnologiei de realizare a educaţiei racordate la mediu reprezintă abilitatea (o acţiune continuă şi complexă) de a realiza legătura dintre două ştiinţe: protecţia mediului ambiant şi chimia pe plan educaţional, subordonate la finalitatea educaţioanlă: formarea şi dezvoltarea tinerii generaţii înrt-un mediu sănătos, durabil şi amelioararea condiţiilor de viaţă. Elementele de protecţie amediului sunt structurate într-un sitem sinergic-complementar cu elemente din domeniul protecţiei mediului. Sistemul include două forme ale elementelor: „in-side” şi „on-side”. Elementele de protecţie „in-side” sunt adoptate conform conţinutului curriculuimului gimnazial la chime şi sunt aplicate la lecţiile de chimie. Elementele „on-side” sunt integrate şi pot fi extinse în cadrul activităţilor extradidactice la chimie.
Modelul este inofensiv procesului de studiu la chimie, fapt raportat din investigaţia didactică, demonstrând că cunoştinţele la chimie sunt fixate mai bine prin implementarea conceptelor ambientale. Cercetarea didactică a relevat eficienţa tehnologiei de realizare a educaţiei racordate la mediu, confirmată prin prelucrarea statistică a rezultatelor elevilor la chimie (reuşita şcolară la chimie, cunoştinţe ambientale, attitudini faţă de starea mediului şi protecţia mediului ambiant) pr in testul de semnificaţie Mann - Whitney.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: