|
StatutTeza a fost susţinută pe 13 octombrie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 21 decembrie 2006 Autoreferat– 0.47 Mb / în românăTezaCZU 37.016 :811.111 (043.2)
1.09 Mb /
în română |
Teza abordează în plan teoretic şi praxiologic, metodologia de formare/dezvoltare a competenţei de comunicare interculturală în procesul de predare/învăţare a limbii engleze.
Conform declaraţiilor şi rezoluţiilor organismelor internaţionale şi naţionale privind crearea spaţiului educaţional european, dimensiunea interculturală trebuie să devină o strategie ce se înscrie prioritar în sistemul de valori al spaţiului universitar şi implicit al necesităţii formării competenţei de comunicare interculturală la actorii educaţionali (profesori, studenţi/elevi).
În lucrare se pune accentul pe tehnologia formării/dezvoltării competenţei de comunicare interculturală la profesorii de limbă engleză, se fac referiri la specificul predării/învăţării limbilor străine din perspectivă interculturală.
În teză este prezentată profesiograma personalităţii interculturale a profesorului de limbi străine, ce integrează un ansamblu de competenţe profesionale, transpuse în standarde şi obiective interculturale, în modele de comunicare interculturală pentru şcoală şi universitate.
Sub aspect praxiologic, se analizează critic diverse moduri de abordare ale experienţelor curriculare de formare a competenţei de comunicare interculturală, evidenţiându-se particularităţile formării cadrelor didactice de limbă engleză din perspectivă interculturală.
Pe baza abordărilor interculturale şi a modelelor formării/dezvoltării a competenţei de comunicare interculturală la profesorii de limbă străină s-a elaborat şi implementat un Model tehnologic de formare/dezvoltare a competenţei de comunicare interculturală (activităţi integrate , strategii activ-participarive etc. ).
Integrarea dimensiunii interculturale în didactica limbii engleze conduce la formarea competenţelor de comunicare la profesori şi la rezolvarea unor probleme reale din viaţa şcolii contemporane.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: