|
StatutTeza a fost susţinută pe 2 iunie 2022 în CSSşi aprobată de CNAA pe 30 septembrie 2022 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 792.83:398.87:1 (043.2)
|
Structura tezei: Lucrarea cuprinde: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 140 de titluri (în limbile română, engleză, franceză, rusă), 67 pagini text de bază, 1 tabel și 3 figuri. Rezultatele cercetării au fost reflectate în 8 publicații, dintre care 5 articole în reviste științifice de profil și 3 rezumate/teze la foruri științifice naționale și internaționale.
Domeniul de studiu: Arta coregrafică.
Scopul tezei constă în conceptualizarea, crearea și montarea spectacolului coregrafic Miorița, valorificând estetica, filosofia și dramaturgia baladei.
Obiectivele cercetării: analiza contextului social-istoric, reflectat în balada Miorița; analiza demersului estetic, filosofic și dramaturgic al baladei Miorița și reflecția acestora asupra concepției spectacolului coregrafic; conceptualizarea artistică a spectacolului coregrafic Miorița; stabilirea dramaturgiei și scenariului spectacolului coregrafic Miorița; crearea și montarea spectacolului coregrafic Miorița; prezentarea (filmarea) spectacolului coregrafic Miorița.
Noutatea ştiinţifică și originalitatea conceptului artistic sunt obiectivate în fundamentarea demersurilor de valorificare a aspectelor estetice, filosofice și dramatice ale baladei Miorița în conceperea unui spectacol coregrafic; conceptualizarea artistică a spectacolului coregrafic Miorița din perspectiva paradigmei filosofice a baladei Miorița; stabilirea dramaturgiei și scenariului spectacolului coregrafic Miorița axate pe principiile artei coregrafice și principiile de interconexiune a artei coregrafice și a artei literare (în baza unei opere epice); extinderea mijloacelor de promovare a valorilor literare naționale prin intermediu artei coregrafice. Problema științifică și artistică soluționată în cercetare constă în transferul și exprimarea esteticii, filosofiei și dramaturgiei baladei Miorița cu mijloacele artistice în crearea spectacolului coregrafic.
Semnificația teoretică și artistică a сercetării este justificată de: dezvoltarea teoriei și practicii artei coregrafice prin conceptualizarea spectacolului coregrafic în baza operei epice Miorița; fundamentarea principiilor generale de creare a spectacolului coregrafic, dar și principiilor de valorificare a esteticii, filosofiei și dramaturgiei baladei Miorița.
Valoarea aplicativă a cercetării constă în posibilitatea aplicării rezultatelor cercetării în formarea inițială și continuă a coregrafilor; în montarea altor spectacole coregrafice și în prezentarea spectacolului Miorița publicului larg. Teza de doctorat poate fi recomandată în calitate de material didactic în cadrul studierii disciplinelor Arta Maestrului de balet, Compoziția și montarea dansului, Regia în coregrafie, Regia spectacolului coregrafic și poate servi ca suport pentru cercetările ulterioare în domeniu.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice. Teza a fost realizată în cadrul Școlii doctorale
Studiul Artelor și Culturologie din cadrul Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice din
Republica Moldova, fiind discutată și recomandată pentru susținere de Comisia de îndrumare și
de Consiliul Școlii doctorale. Rezultatele cercetării au fost reflectate în 8 publicații, dintre care 5
articole în reviste științifice de profil și 3 rezumate/teze la foruri științifice naționale și
internaționale.
În examinare [2] :
Arhiva tezelor: