|
StatutTeza a fost susţinută pe 12 mai 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 iunie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU 37.016:811.112.2(043.2)
|
Cercetarea se bazează pe un ansamblu de abordări fundamentale privind eficienţa procesului de învăţare autonomă: abordarea docimologică, abordarea psiholingvistică, abordarea pedagogică.
Actualitatea cercetării este consemnată de problemele integrării în Spaţiul European Unic al Învăţămîntului Superior, ce vizează învăţarea eficace a limbilor străine, care depinde într-o mare măsură de profesionalismul profesorului (conştientizarea condiţiilor de dezvoltare a învăţării autonome), de a transmite studenţilor prin intermediul strategiilor şi tehnicilor pertinente cunoştinţe şi de a le forma competenţe comunicative.
În cadrul investigaţiei au fost elaborate aspectele teoretice şi particularităţile învăţării autonome în procesul studierii limbii germane; fundamentate principiile învăţării autonome; determinate condiţiile, posibilităţile şi dezavantajele învăţării autonome în procesul de predare/ învăţare a limbii germane; elaborate strategiile de optimizare a învăţării autonome de către profesori, studenţi, ce contribuie la dezvoltarea personalităţii studentului şi a fost elaborat şi validat prin experiment Modelul tehnologic de optimizare a învăţării autonome a limbii germane.
Rezultatele cercetării oferă cadrelor didactice de limbi străine repere de valorificare a condiţiilor optime de formare-dezvoltare şi evaluare a competenţelor de învăţare autonomă la studenţi în procesul de studiere a limbii germane.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: